Gå til innhold

Catch 22 hos biltilsynet

Weiders
 Share

Anbefalte innlegg

Hallais.

Kjøpte en E39 for en måneds tid siden. Vognkort del 1 var rotet bort, vognkort del 2 ble sendt inn i forbindelse med eierskifte/salgsmelding.

Hadde tenkt å EU-godkjenne bilen denne uken, men får beskjed om at jeg må ha vognkort for å få den godkjent. Ikke noe problem, tenkte jeg, dum som jeg var. Logger inn på min side på vegvesenet og får beskjed om at jeg ikke får skrevet ut vognkort før bilen er EU-godkjent. Hvis vognkort er tapt må tidligere eier melde det tapt. Tidligere eier  er en mer eller mindre senil 82 år gammel milliardær som bor i USA og ikke har Bank ID. Han får verken logget inn på vegvesenet for å bestille vognkort eller fysisk møtt opp på en trafikkstasjon for å hente vognkort.

Kort oppsummert:

Jeg må ha vognkort for å få godkjent EU-kontroll, og jeg må ha godkjent EU-kontroll for å få vognkort. Tidligere eier kan ikke under noen omstendighet få fatt i nytt vognkort.

Hva i hampen gjør jeg nå? Noen som har opplevd noe tilsvarende?

Mvh. Weiders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som et godt grunnlag for at du sender mail til svv og forklarer situasjonen. Tidligere eier har kanskje noen barn som kan hjelpe han å signere fullmakt for at du tar ut et nytt vognkort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, etter å ha sittet i telefonkø hos Satans Uvesen i nesten tre timer fikk jeg tilsendt eieropplysninger på e-post samt en formaning til kontrollanten om å kun sette enerfeil på manglende vognkort.

Så får vi håpe at det ikke sitter en sadist i skranken når jeg skal hente ut skilt og vognkort😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...