Gå til innhold

Hvorfor er X1 bedre enn andre BMW'er?v


Mons1
 Share

Anbefalte innlegg

På flere statistikker om driftsikkerhet, så havner X1 høyt oppe på lista. Faktisk over de fleste japanere.
Men X1 har vel samme motor og gearkasse som 3- og 5-serie? Så hvorfor er X1 så mye bedre enn de andre modellene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mons1 skrev:

På flere statistikker om driftsikkerhet, så havner X1 høyt oppe på lista. Faktisk over de fleste japanere.
Men X1 har vel samme motor og gearkasse som 3- og 5-serie? Så hvorfor er X1 så mye bedre enn de andre modellene?

Motor ja, girkasse nei.

Jo enklere model, jo mindre feil. Men hvem årstall snakker vi om? E84 hadde jeg selv litt rusk med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten vise til noen konkrete statistikker og hva de har vurdert. Det er mange måter å manipulere statistikk på og utfallet avhenger også i stor grad av hvordan data er samlet inn og presentert. 

Generelt sett vil jeg tro at det er en av de nyere BMW-ene med minst avansert ustyr og færre ting som kan gå galt og slå ut på statistikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere mener at X1 ikke har kommet bedre fram på statistikkene enn andre, så kan dere ikke ha sett på noen av disse statistikken. Det er bare å søke på nett. Flere at statistikkene blir også publisert i norsk presse.
Modellene har vært E87, men også F48. Kanskje E87 var en enklere bil, men den kjørte vel også med N47-motorer.
Jeg selv vurderer å gå fra F11 til F48. Har for tiden en slik på lån mens min F11 er inne på utskifting av hele AdBlue-dritten og er meget overrasket over hvor fin og lettkjørt den er. For ikke å snakke om plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok iallefall ikke teknisk begrunnet. E84 er jo teknisk akkurat det samme som alle andre e8x og e9x. Så spørsmålet er heller hva som er undersøkt i nevnte undersøkelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...