Gå til innhold

Bytting av kjede eller kjedestrammere


Kdotvip
 Share

Anbefalte innlegg

Det holder ikke å bytte strammer hvis kjeden strekker seg for mye eller ryker, heller ikke hvis en av kjede-guides i plast ryker. Du kan for all del bytte strammer, den koster rett under en 1000-lapp originalt, bytteoperasjonen er å skru ut den gamle og skru inn den nye. Hvis du bytter hos et verksted med spesialverktøy fra BMW kan de måle om kjedet har strukket seg. Du har en bil fra 2011 som skal være forbi de verste havariene, så hvis kjeden er OK ville jeg kanskje satt inn en ny strammer og tatt ekstra oljeskift mellom de vanlige intervallene på 30k km. 

Strammerbytte
Måling av strekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kdotvip skrev:

Kun på kladstart I 2-3 sekunder er det litt rasling

 

Man hører det tydelig(ere) når motor er varm.

Nesten slik at man må vite hva man skal høre etter, man har du trøbbel med register tror jeg ikke man kommer utenom å ta motoren ut og kjøre en skikkelig fiks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kjedestrammer byttet og kaldstart lyd er i orden. Viste seg at strammeren var helt ødelagt. De målte strekk i kjede og sa at kjede hadde strekt seg. De kunne ikke svare på hvor mye strekk det var om det var kritisk eller noe. Kan det være så mye strekk av instrumente ikke klarer og måle??

Hvis man måler strekk må man jo vite hvor mye det er? Fikk tilbud på og bytte for 50k noe som er helt vanvittig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kdotvip skrev:

Kjedestrammer byttet og kaldstart lyd er i orden. Viste seg at strammeren var helt ødelagt. De målte strekk i kjede og sa at kjede hadde strekt seg. De kunne ikke svare på hvor mye strekk det var om det var kritisk eller noe. Kan det være så mye strekk av instrumente ikke klarer og måle??

Hvis man måler strekk må man jo vite hvor mye det er? Fikk tilbud på og bytte for 50k noe som er helt vanvittig. 

Det er lite lyd ved kaldstart (spørs selvsagt hvor ille det er) man hører mer når den blir varm... Spørsmålet du må stille deg selv er hva du vil gjøre med bilen etterpå, skal du ha den eller selge den? Er endel som tar en billig løsning ved salg, mye rart ute å går.
Men du bør få det billigere enn 50k syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eid bilen i knapt 2 måneder, kjøpt privat så det blir nåkk en liten sak mellom meg og selger. Har ingen ulyder fra register nå.

Hviken pris bør det ligge på da? har noen byttet for billigere pris?

Endret av Kdotvip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dette lurer jeg også på jeg har en BMW 1 serie 118i 06 modell og skiftet strammeren;) men BMW sa bilen går klokkerent og ikke noen ulyder men ja hvordan hører man at kjedet har strekket seg eller er slakk??

Er normal BMW motorlyd nå så bilen gått ca 162 tusen. Er det ikke slik kjedet skal vare ut bilens levetid?

Sjekke på verksted om kjedet har strekket seg?

Har N46 motor spesielt svak der på kjedet? plzz trenger svar her. Video her men video kan lyve litt for og si det sånn tror jeg:

 mindre lyd er det vet ikke om det var etter kjedet strammeren bytt husker ikke helt.Alt servise fulgt olje osv og har renset vanos;) Edit: jegk an ikke høre no ulyd som sakt verekn på kald eller varm motor BMW har bare hørt på motoren og en i fra bilxtra dem utelokket det i fra motorlyden dem hørte. Men hva sier dere? er min N64 motor utsatt dere er vel experter her på forumet er ny her så vil høre med dere er vel ikke alle N46 motor det med registerkjedeproblem? Håper det går greit at jeg skirver dette på denne tråden hvis det er riktig

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...