Kdotvip Skrevet Juli 14, 2020 Share Skrevet Juli 14, 2020 Noen som har erfaring med bytting av registerkjede eller om det skal holde med og bytte kjedestrammer og ta oftere service. Noen som vet hva det eventuelt koster og bytte kun strammer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 14, 2020 Share Skrevet Juli 14, 2020 Det pleier å hjelpe å si hvilken motor det gjelder, men du sikter kanskje til N47? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kdotvip Skrevet Juli 14, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2020 (endret) jepp, n47t f10 520d 2011 Endret Juli 14, 2020 av Kdotvip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 15, 2020 Share Skrevet Juli 15, 2020 Det holder ikke å bytte strammer hvis kjeden strekker seg for mye eller ryker, heller ikke hvis en av kjede-guides i plast ryker. Du kan for all del bytte strammer, den koster rett under en 1000-lapp originalt, bytteoperasjonen er å skru ut den gamle og skru inn den nye. Hvis du bytter hos et verksted med spesialverktøy fra BMW kan de måle om kjedet har strukket seg. Du har en bil fra 2011 som skal være forbi de verste havariene, så hvis kjeden er OK ville jeg kanskje satt inn en ny strammer og tatt ekstra oljeskift mellom de vanlige intervallene på 30k km. StrammerbytteMåling av strekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juli 15, 2020 Share Skrevet Juli 15, 2020 Er dette et preventivt inngrep eller hører du de typiske register ulydene? Hadde en 12/13 X3 med nettopp den forbedrede N47, fikk registertrøbbel og 25k ut av vinduet, dette var også uten moms. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kdotvip Skrevet Juli 16, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2020 Kun på kladstart I 2-3 sekunder er det litt rasling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juli 16, 2020 Share Skrevet Juli 16, 2020 1 time siden, Kdotvip skrev: Kun på kladstart I 2-3 sekunder er det litt rasling Man hører det tydelig(ere) når motor er varm. Nesten slik at man må vite hva man skal høre etter, man har du trøbbel med register tror jeg ikke man kommer utenom å ta motoren ut og kjøre en skikkelig fiks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kdotvip Skrevet August 26, 2020 Forfatter Share Skrevet August 26, 2020 Kjedestrammer byttet og kaldstart lyd er i orden. Viste seg at strammeren var helt ødelagt. De målte strekk i kjede og sa at kjede hadde strekt seg. De kunne ikke svare på hvor mye strekk det var om det var kritisk eller noe. Kan det være så mye strekk av instrumente ikke klarer og måle?? Hvis man måler strekk må man jo vite hvor mye det er? Fikk tilbud på og bytte for 50k noe som er helt vanvittig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 26, 2020 Share Skrevet August 26, 2020 23 minutter siden, Kdotvip skrev: Kjedestrammer byttet og kaldstart lyd er i orden. Viste seg at strammeren var helt ødelagt. De målte strekk i kjede og sa at kjede hadde strekt seg. De kunne ikke svare på hvor mye strekk det var om det var kritisk eller noe. Kan det være så mye strekk av instrumente ikke klarer og måle?? Hvis man måler strekk må man jo vite hvor mye det er? Fikk tilbud på og bytte for 50k noe som er helt vanvittig. Det er lite lyd ved kaldstart (spørs selvsagt hvor ille det er) man hører mer når den blir varm... Spørsmålet du må stille deg selv er hva du vil gjøre med bilen etterpå, skal du ha den eller selge den? Er endel som tar en billig løsning ved salg, mye rart ute å går. Men du bør få det billigere enn 50k syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kdotvip Skrevet August 26, 2020 Forfatter Share Skrevet August 26, 2020 (endret) Har eid bilen i knapt 2 måneder, kjøpt privat så det blir nåkk en liten sak mellom meg og selger. Har ingen ulyder fra register nå. Hviken pris bør det ligge på da? har noen byttet for billigere pris? Endret August 26, 2020 av Kdotvip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet August 26, 2020 Share Skrevet August 26, 2020 Hvordan høres det ut om det er slakk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmernew Skrevet August 26, 2020 Share Skrevet August 26, 2020 (endret) Hei! Dette lurer jeg også på jeg har en BMW 1 serie 118i 06 modell og skiftet strammeren;) men BMW sa bilen går klokkerent og ikke noen ulyder men ja hvordan hører man at kjedet har strekket seg eller er slakk?? Er normal BMW motorlyd nå så bilen gått ca 162 tusen. Er det ikke slik kjedet skal vare ut bilens levetid? Sjekke på verksted om kjedet har strekket seg? Har N46 motor spesielt svak der på kjedet? plzz trenger svar her. Video her men video kan lyve litt for og si det sånn tror jeg: mindre lyd er det vet ikke om det var etter kjedet strammeren bytt husker ikke helt.Alt servise fulgt olje osv og har renset vanos;) Edit: jegk an ikke høre no ulyd som sakt verekn på kald eller varm motor BMW har bare hørt på motoren og en i fra bilxtra dem utelokket det i fra motorlyden dem hørte. Men hva sier dere? er min N64 motor utsatt dere er vel experter her på forumet er ny her så vil høre med dere er vel ikke alle N46 motor det med registerkjedeproblem? Håper det går greit at jeg skirver dette på denne tråden hvis det er riktig Endret August 26, 2020 av Bimmernew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå