Gå til innhold

Blinkende motorvarsel og vibrasjon over 1500 turtall

Thomasle1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

RK35703 E90 318i 2008 (bensin)

Er på vei fra Oslo til Haugesund og 4 timer inn i kjøreturen så får jeg opp blinkende motorvarsel samtidig med vibrasjon fra motor. Kjørte til siden umiddelbart og skrudde av bilen. Varsel og vibrasjon ble borte, så jeg prøvde å kjøre igjen før bilen ristet mer etter 15min. 

Det jeg merker selv er at turtallet går sakte nedover til 1500, og hvis jeg overstiger det så rister motoren. Merker ikke noe uvanlig lukt, motor er ikke varmere enn vanlig og ingen synlig røyk. 

Har ikke gjort noe uvanlig før turen heller. Det eneste som jeg klargjorde før bilturen var å fylle på kjøleveske pga varsel på dashbordet

Akkurat nå prøver jeg å komme meg til verksted i Kviteseid fra Seljord, der problemene kom.

Hva anbefales å gjøre?

Setter stor pris på tips og all hjelp jeg kan få. Kanskje vi kan redde bilturen😅

Endret av Thomasle1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Peak skrev:

Tydelig tegn på at den går på færre sylindre, trolig en coil. 
Ingen sjelden feil på disse

FEE13175-4886-4BB9-AECF-94F85D7C7714.jpeg

Er nok senor, plugg og coil som må byttes ut, ukes tid for å bestille og bytte deler, totalt rundt 13-14,000kr for deler og arbeid.

Endret av Thomasle1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Otis skrev:

Feil på en dyse? Litt uvanlig, det er mer sannsynlig med bare coil.

Men 13-14k for alt er jo sinnsykt.

Har ikke fått eksakt pris enda, den prisen der var fra en annen bil med lignende problemer. Den andre bilen hadde litt ekstra feil, så det blir kanskje litt billigere. Vet ikke eksakt hva slags deler jeg trenger eller hvor mye de koster heller, men får svar på det i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...