Ove67 Skrevet August 2, 2020 Share Skrevet August 2, 2020 Jeg har nylig byttet ut min 2011 BMW 525d med en 2018 BMW 740e iPerformance. Bryteren for cruicekontrollen er helt lik (vippebryter på rattet) på den nye bilen. Denne likte jeg veldig godt. MEN: mens i min forrige bil endringen av målhastighet var helt eksakt alltid: ett vipp opp eller ned gav 1 km/t økning eller reduksjon og vipp utover første motstandspunkt gav +/- 10 km/t. Det skal være helt likt i den nye bilen, men jeg opplever mange ganger at første vipp ikke gir endring i målhastigheten andre ganger gjør den det. Noen ganger endres målhastigheten 10 km/t selv om jeg bare ønsker 1 km/t ("kort" vipp). Slikt er passelig irriterende! Jeg klarer ikke helt å se logikken her - noe som kjenner hva som kan være problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet August 2, 2020 Share Skrevet August 2, 2020 Du tar i for mye når du øker farten på rattet. Vipp forsiktig går den 1 km/t opp, tar du helt opp blir det 10 km/t opp. Samme ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ove67 Skrevet August 2, 2020 Forfatter Share Skrevet August 2, 2020 (endret) 47 minutes ago, Kjennern said: Du tar i for mye når du øker farten på rattet. Vipp forsiktig går den 1 km/t opp, tar du helt opp blir det 10 km/t opp. Samme ned. Nei - er ingenting slikt. Jeg har hatt samme system i 7 år. Det er situasjoner der jeg må "vekke systemet til live" før jeg får justert. F.eks: har 71 km/t som mål - så vipper jeg opp - ingenting skjer. Neste vipp 72 km/t. Skulle blitt 72 km/t på første vipp.... Endret August 2, 2020 av Ove67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet August 2, 2020 Share Skrevet August 2, 2020 (endret) Vanskelig og si men kan være en bug i systemet, mulig en i-level oppdatering vil gjøre en forskjell. Ut i fra beskrivelsen høres det nesten til sw relatert ut. Hw relatert så ville det sannsynligvis vært forekomst andre vippen også. Sannsynlig så vil det være det samme på g30 da 7 serien får den 5 serien 1 generasjon føre som regel. Ikke lett og sette fingeren på det, men kan være en service melding på det. Men da må man ta kontakt med autorisert verksted. Endret August 2, 2020 av Sand1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet August 2, 2020 Share Skrevet August 2, 2020 Noe sånt? Edit: Mulig en software bug kanskje ja. Sjekk med forhandler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ove67 Skrevet August 3, 2020 Forfatter Share Skrevet August 3, 2020 Lurer litt på om det har noe med den adaptive cruicekontrollen å gjøre. Jeg ville prøve å slå den av, men jeg finner ikke ut hvor jeg gjør det! Noen som vet: hvordan slår jeg av adaptiv cruicekontroll slik at jeg står igjen med tradisjonell cruicekontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet August 3, 2020 Share Skrevet August 3, 2020 tror du holder inne max avstand noen sekunder, så slår den av adaptiv mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ove67 Skrevet August 11, 2020 Forfatter Share Skrevet August 11, 2020 For det første: det hjalp å slå av den adaptive delen av cruicekontrollen, men problemet kom tilbake når denne var på igjen. Det som løste problemet fullstendig var slå av funksjonen som tvinger målhastiget = fartsgrense. Ser ut som denne bl.a. fungerte slik at når man vil redusere hastigheten når man kommer til en lavere fartsgrense, så settes målhastiget = fartsgrense. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå