Gå til innhold

BMW x3 F25 "knekk" fra drivverk


joakimbo
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!
 

Har en BMW X3 F25. Siste månedene kommer det voldsomt "knekk" fra under bilen når jeg har fult rattutslag og kjører på. Virker som å kjøre med diffsperre låst. Hørt litt rundt og skjønt at dette er fordelingskassen som er dårlig, og er et kjent problem på x-drive fra BMW. Noen som har erfaring her? Fått tilbud fra verksted i å bytte, hvor delen koster 40k og arbidet koster 10k. Prøver å finne overhalte kasser for å begrense denne voldsomme kostnaden! Noen som vet om noen som selger og kan bytte fordelingskasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som driver med automatgear kan overhale disse, som f. eks Rats i Østfold eller Automatgearservice i Bergen for å nevne noen, da leverer du inn hele bilen og det koster mye mindre enn 50.000,-

Du kjører ikke med feil dekk nå eller dekk som er veldig ujevnt slitt? 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, papertiger skrev:

Det kan være det har gått for langt med slitt kasse, og dermed ikke utgjør noen forskjell?. Har du forskjellig dim foran og bak? Prøv å mål omkretsen. 

Ja kan det være at omkretsen har vært litt forskjellig, og jeg har kjørt med dette så lenge at når jeg da prøver etter en lang tid å endre så har skaden allerede skjedd mener du?

 

22 timer siden, Otis skrev:

Er vi sikker på at det ikke et klakking fra drivknuter? 

Jeg kan ikke være helt sikker for har ikke så veldig peiling på bil. Dette vil gi litt klange lyder ved rett frem kjøring også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...