320d2002 Skrevet August 16, 2020 Share Skrevet August 16, 2020 Hei, har en 2008 modell e61 520d som jeg ikke får start på. har nettopp skiftet dysetetning på den ene dysen, når jeg var ferdig og skulle starte opp bilen var den fri for strøm. Fant fram starthjelpen og bilen startet, men gikk ujevnt i 2 sekunder før den stoppet igjen, og slik fortsatte den helt til jeg ga opp. Jeg feilsøkte bilen og fikk opp feil på fuel pump. Gikk da inn med diagnoseverktøyet og manuelt sjekket om dieselpumpen/fødepumpen reagerte. Prøvde å starte opp bilen og fikk 15kw i et halvt sekund før det kom opp fail. noen som har vært borti det samme, eller vet hva som kan være feilen? Takk på forhånd:) Mvh En e61 eier som begynner å gå lei av problemer med bilen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 16, 2020 Share Skrevet August 16, 2020 15kw? E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320d2002 Skrevet August 16, 2020 Forfatter Share Skrevet August 16, 2020 Ja mener det var 15kw strøm som ble målt før pumpa kuttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 16, 2020 Share Skrevet August 16, 2020 Hvis du har noe i bilen som drar 15 kw (som forresten er effekt og ikke strøm) over 12V trenger du en sikring på 1250A. Hva det er du måler og hvordan skjønner jeg ikke. Hvis du tror at matepumpen ikke fungerer så setter du på tenningen og leser av matetrykk i diagnoseverktøyet, for de fleste diesel er det vel ~4 bar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320d2002 Skrevet August 16, 2020 Forfatter Share Skrevet August 16, 2020 10 minutter siden, E.C. skrev: Hvis du har noe i bilen som drar 15 kw (som forresten er effekt og ikke strøm) over 12V trenger du en sikring på 1250A. Hva det er du måler og hvordan skjønner jeg ikke. Hvis du tror at matepumpen ikke fungerer så setter du på tenningen og leser av matetrykk i diagnoseverktøyet, for de fleste diesel er det vel ~4 bar? Aah, da må jeg ha lest noe feil😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet August 19, 2020 Share Skrevet August 19, 2020 Spørsmål: Var alt iorden får du byttet tetning? Når du nevner tetning, mener du simmeringen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet August 19, 2020 Share Skrevet August 19, 2020 Kjørte du lufting av systemet med data før oppstart ? kanskje du bør ta ut regulator på htpompe å se etter spon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320d2002 Skrevet August 20, 2020 Forfatter Share Skrevet August 20, 2020 16 timer siden, Mons1 skrev: Spørsmål: Var alt iorden får du byttet tetning? Når du nevner tetning, mener du simmeringen? Bilen stoppet plutselig, mistet all kraft. Ville ikke over 1000 omdreininger, åpnet panser og tok av motordeksel. Hørte tydelig lyd på at den blåste ut luft ifra bakerste dyse. byttet dysetetning (kobberskive), startet bilen, men den døde med engang igjen. Sjekket trykket på fuel railen og det lå på rundt 400 bar. bilen er tungstartet, men starter og går ujevnt i 2 sekunder før den dør ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå