Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bakruten/glassluken på E91n min ser helt jævlig ut, fullt av riper i alle retninger. Har og et par riper på siderutene (noen av de kan kjennes med neglen).

Er dette noe som kan poleres vekk, eller må jeg bytte ut rutene for å få bli kvitt dette? :)

Skrevet

Det beste er vel å bytte glasset. Heldigvis så er ikke dette for komplisert å gjøre nettopp fordi glasset ikke er limt fast i bakluka som på andre biler 😀

Skrevet

Hadde sikkert vært det enkleste ja, men det koster 8820kr for en ny glassluke på Koed for meg som har originalt tonede ruter. :)

Brukt så ender man fort opp med en som er like ripete. Er vel på grunn av viskeren. 🤔

Skrevet

Ganske mye enklere og billigere å polere opp glasset enn å bytte det. Gjort dette før nettopp pga ripene som blir fra bakviskeren. 

Bruk en glasspute samt det groveste man har. Jeg brukte denne puten https://www.autodude.no/produkt/filtplate_flexipads_glass_polishing/?variant=2122&gclid=CjwKCAjwm_P5BRAhEiwAwRzSO3rxwrLQJPdEJmEzM3n7Q0_0Pgha2J1kYxM-QHDNfv7mTh3AAXKvbBoCSXQQAvD_BwE 

med da Menzerna 400. Er en del jobb, men når man er ferdig er det verdt jobben. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...