Daniel. Skrevet August 19, 2020 Share Skrevet August 19, 2020 Bakruten/glassluken på E91n min ser helt jævlig ut, fullt av riper i alle retninger. Har og et par riper på siderutene (noen av de kan kjennes med neglen). Er dette noe som kan poleres vekk, eller må jeg bytte ut rutene for å få bli kvitt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet August 19, 2020 Share Skrevet August 19, 2020 Glass er veldig hardt, så det er vanskelig å slipe bort noe særlig dype riper, men ser enkelte har anbefalt følgende sett. https://bilxtra.no/carpro-glasspolering-kit-150-ml Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 19, 2020 Share Skrevet August 19, 2020 Det beste er vel å bytte glasset. Heldigvis så er ikke dette for komplisert å gjøre nettopp fordi glasset ikke er limt fast i bakluka som på andre biler 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet August 19, 2020 Forfatter Share Skrevet August 19, 2020 Hadde sikkert vært det enkleste ja, men det koster 8820kr for en ny glassluke på Koed for meg som har originalt tonede ruter. Brukt så ender man fort opp med en som er like ripete. Er vel på grunn av viskeren. 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet August 20, 2020 Share Skrevet August 20, 2020 Ganske mye enklere og billigere å polere opp glasset enn å bytte det. Gjort dette før nettopp pga ripene som blir fra bakviskeren. Bruk en glasspute samt det groveste man har. Jeg brukte denne puten https://www.autodude.no/produkt/filtplate_flexipads_glass_polishing/?variant=2122&gclid=CjwKCAjwm_P5BRAhEiwAwRzSO3rxwrLQJPdEJmEzM3n7Q0_0Pgha2J1kYxM-QHDNfv7mTh3AAXKvbBoCSXQQAvD_BwE med da Menzerna 400. Er en del jobb, men når man er ferdig er det verdt jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå