Gå til innhold

420i 400d driftsikkre?


kortsluttning
 Share

Anbefalte innlegg

Tenker du på F32 / F36 420i - 420d? Jeg har vært tålig bra fornøyd med vår F36 420xd med B47-motor, vet ikke om disse er å finne så billig med denne motoren enda. Litt småplukk har det vært (typiske F3x-ting) som har vært byttet på garanti, og motormessig har det vært bytte av EGR-ventil og kjøler på garanti. Fordelingskasse på garanti ee den største, men der har jeg nok vært maks uheldig. Så jeg føler at jeg har fått luket ut det som skulle være før garantien gikk ut. Vil absolutt anbefale deg en slik kontra F30/31 som «alle» har.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kortsluttning hvilken prisklasse ser du for deg? SDrive eller xDrive? Automat eller manuell? Coupé eller Gran Coupé? Ser det er litt ymse spec’ede biler å velge i laveste prisklasse, men som det nevnes over her ville jeg gått for en med B47 dersom diesel. 190-hesteren med automat er en veldig fin og sprek drivlinje i denne bilen samme hvor mye bensin en coupé burde ha. B47 kom vel i mars 2015 på disse tror jeg, vår er en av de første med den.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vil gjerne ha bil uten registerproblemer neste gang, så da er det diesel 2014+ som er løsningen? evt 3liter diesel. Er 2.0 bensin bra motorer? Ser at de kan trimmes til 270hk. 

Er vel egentlig ute etter litt billigere bilhold fremover. Bil til 300 og lite verkstedsutgifter. 

Endret av kortsluttning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, kortsluttning said:

Ja vil gjerne ha bil uten registerproblemer neste gang, så da er det diesel 2014+ som er løsningen? evt 3liter diesel. Er 2.0 bensin bra motorer? Ser at de kan trimmes til 270hk. 

Er vel egentlig ute etter litt billigere bilhold fremover. Bil til 300 og lite verkstedsutgifter. 

Som nevnt, B47 motoren kom ikke før i begynnelsen av 2015. Den enkleste måten å se det på er doble potter bak også på 420d, og sjekk VIN-nr på en decoder for sikkerhetsskyld. Evt. 3-liter ja. Er du heldig finner du en med serviceavtale, da har du greit forutsigbart bilhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...