Liansen93 Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 Hei. har en 2011mod 520D 184hk, som nå varsler for lavt oljetrykk. Legger ved et bilde her om en sprekt åndeslange som er porøst og med en sprekk i med noe oljesøl rundt, er dette et større problem tror dere eller er det bare å bytte rører så er alt all good? takk for svar mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimhas Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 Er uke uvanlig at det røret sprekker, har sett det på en del biler med sånn motor. Men det forklarer ikke hvorfor det er lavt oljetrykk er jeg redd Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 Røret har (dessverre) ingen betydning for oljetrykk. Jeg hadde prøvd å måle oljetrykket med annen sensor eller mekanisk måler først og fremst for å se om det virkelig er lavt eller om det er en sensorfeil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liansen93 Posted September 4, 2020 Author Share Posted September 4, 2020 1 time siden, kimhas skrev: Er uke uvanlig at det røret sprekker, har sett det på en del biler med sånn motor. Men det forklarer ikke hvorfor det er lavt oljetrykk er jeg redd Takk for svar. Kjenner du til en typisk feil på dette? Forstår at det kan være flere årsaker, men noen erfaring med dette ift turbo etc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liansen93 Posted September 4, 2020 Author Share Posted September 4, 2020 2 minutter siden, E_S skrev: Røret har (dessverre) ingen betydning for oljetrykk. Jeg hadde prøvd å måle oljetrykket med annen sensor eller mekanisk måler først og fremst for å se om det virkelig er lavt eller om det er en sensorfeil. Takk for svar. Håper det ikke er turborelatert. Hadde en lignende problem med en gammel a6 jeg hadde før, hvor turbo måtte byttes. Det lukter også litt kjølevæske i bilen når der blåser kaldt. Kan d være relatert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 Jeg kjenner overhodet ikke disse motorene, men all erfaring tilsier at når bilen varsler for lavt oljetrykk er det, såfremt det ikke er en motor som er kjent for å ha slike problemer, i 9 av 10 tilfeller feil på sensor eller noe annet elektrisk, og ikke noe med selve motoren. That said, de laaaaaaange oljeskiftintervallene på nyere biler kan være problematiske om bilen ikke nesten utelukkende langkjøres. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hpi Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 Høres motor normal ut? Det er ikke tendenser til rådebank eller noe? Du bør forøvrig ikke kjøre med dette før du vet hva det er om det skulle vise seg å være en ekte alarm ///M-ini95 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
///M-ini95 Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 (edited) Er verdt å ha i hodet at disse motorene er kjent for problemer med register, det være seg strukket kjede eller ødelagte kjedeguider. Nå er jeg litt utenfor komfortsonen hva feilsøk gjelder, så jeg tenker litt høyt, men kanskje kan varsel om lavt oljetrykk komme av at noe har funnet veien inn i oljepassasjene via oljepumpa? Har lest flere tilfeller hvor knekte plastbiter fra kjedeguidene har ført til havarier. Høres motor fin ut ellers? Edited September 4, 2020 by ///M-ini95 lagunilla and Hpi 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liansen93 Posted September 6, 2020 Author Share Posted September 6, 2020 På 4.9.2020 den 12.58, kimhas skrev: Er uke uvanlig at det røret sprekker, har sett det på en del biler med sånn motor. Men det forklarer ikke hvorfor det er lavt oljetrykk er jeg redd På 4.9.2020 den 17.46, ///M-ini95 skrev: Er verdt å ha i hodet at disse motorene er kjent for problemer med register, det være seg strukket kjede eller ødelagte kjedeguider. Nå er jeg litt utenfor komfortsonen hva feilsøk gjelder, så jeg tenker litt høyt, men kanskje kan varsel om lavt oljetrykk komme av at noe har funnet veien inn i oljepassasjene via oljepumpa? Har lest flere tilfeller hvor knekte plastbiter fra kjedeguidene har ført til havarier. Høres motor fin ut ellers? På 4.9.2020 den 17.28, Hpi skrev: Høres motor normal ut? Det er ikke tendenser til rådebank eller noe? Du bør forøvrig ikke kjøre med dette før du vet hva det er om det skulle vise seg å være en ekte alarm På 4.9.2020 den 14.19, E_S skrev: Jeg kjenner overhodet ikke disse motorene, men all erfaring tilsier at når bilen varsler for lavt oljetrykk er det, såfremt det ikke er en motor som er kjent for å ha slike problemer, i 9 av 10 tilfeller feil på sensor eller noe annet elektrisk, og ikke noe med selve motoren. That said, de laaaaaaange oljeskiftintervallene på nyere biler kan være problematiske om bilen ikke nesten utelukkende langkjøres. Takker for alle svar! Har undersøkt litt selv, og vet at det har vært tilfeller med strukket kjede på en del av disse motorene. En bekjent hadde en f11 som plutselig dro no jævlig bedre, rett før kjedet røk. Vet ikke om det hørtes logisk ut for dere med litt peil, men det som skjedde han. motoren høres litt «sterkere» ut på tomgang, det bråker og rister på en måte litt mer. høres ikke ut som rådebank nei, krysser virkelig fingra for at det er noe elektrisk.. Skal få den til verksted på henger og finne ut av det, tar ingen sjanser... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now