CBX1980 Skrevet September 8, 2020 Share Skrevet September 8, 2020 Hei! Jeg har en 330d 2007 modell Coupé E92 som har stått lenge. Batteriet er dødt. Jeg låser meg med nøkkel inn i kupéen, men får ikke åpnet panseret ved spaken nede ved venstre ben. Panseret åpner seg litt, men det virker som om ‘låsen er på’ så jeg får ikke åpnet det. Samme med bagasjerommet: manuell opplåsing virker ikke (låsen er ‘på’?). Så hvordan får jeg tilgang til batteriet så jeg kan lade og starte bilen? Takknemlig for gode råd. Vennøig hilsen Steinar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 8, 2020 Share Skrevet September 8, 2020 Du må vel opp med panseret på ett eller annet tidspunkt, kan du ikke få det opp først som sist? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CBX1980 Skrevet September 8, 2020 Forfatter Share Skrevet September 8, 2020 28 minutter siden, E.C. skrev: Du må vel opp med panseret på ett eller annet tidspunkt, kan du ikke få det opp først som sist? Ja, men låsen sitter fast (jeg får panseret litt opp med spaken inne i bilen, men dår ikke løsnet låsen). Enten må det skyldes at den er rustet fast(?) eller at det må være strøm på batteriet for at låsen skal åpne seg(?) Jeg kan låse meg manuelt med nøkkel inn i bilen, men fordi batteriet er helt dødt så får jeg ikke åpnet låsen på panseret? Hvis det stemmer så må det jo være et ladepunkt inne i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet September 8, 2020 Share Skrevet September 8, 2020 (endret) Som e.c skriver så må du opp med panseret engang i nærmeste fremtid. Det er ikke nødvendig med strøm for og få opp panseret. Men som et alternativ for og få opp bagasje rommet. Så får man kjøpt koblinger til boosterer og ladere som man kan sette i sigarett uttaket. Endret September 8, 2020 av Sand1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 8, 2020 Share Skrevet September 8, 2020 Panserlåsene opereres mekanisk med en vaier, skal ikke trenge noe strøm til det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet September 8, 2020 Share Skrevet September 8, 2020 Skyter i blinde her, men er det slik som på min F30 at du må drage i spaken 2 ganger? Når jeg drar en gang i spaken så åpner den seg bare litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet September 9, 2020 Share Skrevet September 9, 2020 10 hours ago, Snagg30 said: Skyter i blinde her, men er det slik som på min F30 at du må drage i spaken 2 ganger? Når jeg drar en gang i spaken så åpner den seg bare litt. Nei. E92 har ikke den varianten. Når det gjelder manuell lås på bakluken, så må du være beredt på å ta i. I en sånn grad at du blir redd for å knekke nøkkelen. Den låsen er veldig treig. Jeg klarte sjakktrekket å smelle igjen luken med batteriet frakoblet en gang, og måtte da bruke denne. Var sikker på at den var kilt/ødelagt, helt til jeg googlet og fant ut at her var det mer kraft som måtte til. Får du opp bakluken, så får du ladet/byttet batteri i hvertfall. Snagg30 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå