Mariuse34 Skrevet September 20, 2020 Share Skrevet September 20, 2020 Titt og ofte har jeg hatt bruk for fjærklemme. Jeg tenker nå at jeg kjøper noen, men hva slags skal man ha? Billigst fra biltema, hydraulisk, mulighet til å koble på muttertrekker? Eller noe annet? Kjør debatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 20, 2020 Share Skrevet September 20, 2020 Har ikke prøvd dette settet spesifikt, men har tilsvarende fra en annen produsent på jobb. Føles trygt å bruke. https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/forstillingsverktoy/fjarspenner/fjarspenner-2000022289 Billigste fra Biltema skjønner jeg ikke at folk tør å bruke. Har selv fått kjenne på krafta i en komprimert fjør og den er voldsom... Mariuse34 og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 20, 2020 Share Skrevet September 20, 2020 (endret) Jeg har holdt på med de typiske klemmene med 2 klør som man bare hekter over kanten på fjæra og skrur til. Men jeg var lei av de pga de skader noen ganger lakk på fjæra og at de er litt sketchy mtp å skli rundt på fjæra. Så jeg kjøpte https://www.biltema.no/redirect/productrelative/2/nb/2000022289 @Lars89 var før meg. Men jeg er uansett enig med det som blir skrevet. Endret September 20, 2020 av Otis La til info/kommentar. Mariuse34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet September 20, 2020 Forfatter Share Skrevet September 20, 2020 1 time siden, Lars89 skrev: Har ikke prøvd dette settet spesifikt, men har tilsvarende fra en annen produsent på jobb. Føles trygt å bruke. https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/forstillingsverktoy/fjarspenner/fjarspenner-2000022289 Billigste fra Biltema skjønner jeg ikke at folk tør å bruke. Har selv fått kjenne på krafta i en komprimert fjør og den er voldsom... Jeg har brukt de billigste og de liker jeg ikke. Men hva er forskjell på de fra biltema i linken og disse fra bildeler for eks? https://www.bildeler.no/fjarklemmer/v/46186 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet September 20, 2020 Forfatter Share Skrevet September 20, 2020 https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/forstillingsverktoy/fjarspenner/fjarspenner-2000020865 denne ser heller ikke idiotisk ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 20, 2020 Share Skrevet September 20, 2020 Den funker til sitt bruk, dvs frittstående fjører som har hull gjennom bærearmen, typisk Mercedes. Mariuse34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet September 20, 2020 Forfatter Share Skrevet September 20, 2020 2 minutter siden, Lars89 skrev: Den funker til sitt bruk, dvs frittstående fjører som har hull gjennom bærearmen, typisk Mercedes. Den fra bildeler eller den fra biltema? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 20, 2020 Share Skrevet September 20, 2020 Den du linka til fra Biltema. Den tres gjennom fjæra. Grei å ha når det ikke er plass til den andre varianten. Den til Bildeler er samme som jeg har på jobb. Eneste den mangler ift Biltema er plastbeskyttelse mot fjøra Mistenker at mye av verktøyet som selges er lagd på samme fabrikk, men ender opp med HELT forskjellige priser her i Norge. Har et par verktøykremmere innom jobben av og til som tar ville priser for verktøy som nødvendigvis ikke er bedre enn proffserien til Biltema... Mariuse34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet September 20, 2020 Forfatter Share Skrevet September 20, 2020 2 minutter siden, Lars89 skrev: Den du linka til fra Biltema. Den tres gjennom fjæra. Grei å ha når det ikke er plass til den andre varianten. Den til Bildeler er samme som jeg har på jobb. Eneste den mangler ift Biltema er plastbeskyttelse mot fjøra Mistenker at mye av verktøyet som selges er lagd på samme fabrikk, men ender opp med HELT forskjellige priser her i Norge. Har et par verktøykremmere innom jobben av og til som tar ville priser for verktøy som nødvendigvis ikke er bedre enn proffserien til Biltema... Spør bare fordi bildeler har kampanje som gjør at den koster 1500 mot 3000 på biltema. Og jeg har bruk for dette en gang annethvert år cirka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 20, 2020 Share Skrevet September 20, 2020 (endret) Da ville jeg gått for den. Svært godt kjøp til den prisen Endret September 20, 2020 av Lars89 Mariuse34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 20, 2020 Share Skrevet September 20, 2020 Kjøpte denne sist: https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/chassisdeler/fjaring/spiralfjarer/justerbar-fjarklemme-2000036571 Tenkte at her får jeg endelig en skikkelig en, så slipper jeg å bekymre meg for fjær i fjeset som med de billigste. Dessverre var den såpass svær at jeg ikke kunne bruke den bak på E39 sedan, så da ble det med klemmene fra Biltema til 200 kr. De fungerte veldig greit på M-sport-fjær som ikke trengte noe særlig kompresjon før du kunne ta av topplageret. Moralen er nok den at man neppe får et sett som passer til alt. Mariuse34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet September 21, 2020 Forfatter Share Skrevet September 21, 2020 Jeg reiv til på den fra bildeler, så får vi se åssen den er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 25, 2020 Share Skrevet September 25, 2020 Riktig utstyr her halve jobben.. Fikk låne en proff fjærklemmer her om dagen. Bare moro å bytte fjører da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 25, 2020 Share Skrevet September 25, 2020 Det er slik biltema sin også er. Det er fint å bruke og slippe å være redd for å miste tenner eller et øye! Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 25, 2020 Share Skrevet September 25, 2020 Skal det ikke være noen sikkerhetsfester der i tillegg? Som gjør at fjæra ikke kan skli ut? Mulig det ikke vises på bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå