F25x3 Skrevet September 27, 2020 Share Skrevet September 27, 2020 Hei, lavt nivå på bilen, hvilken type kjøper jeg (på bensinstasjon- selvfølgelig på tur med bilen i dag). Takk for hjelp 😊 morkan reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 27, 2020 Share Skrevet September 27, 2020 Spørs jo hva du har fra før av også. Blå og grønn kan blandes om en annen, gul kan blandes med alle kjølevæsker, rød skal ikke blandes med blå eller grønn. BMW har vel original grønn F25x3 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Oktober 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2020 Det ble etter om og men etterfylt en halv liter vann av alle ting før kjøreturen hjem. Nå har dette havna i glemmeboka og temperaturen ute synker. Har ikke sjangs til å se hvilken farge det er på kjølevæsken... Hva tenker dere, må jeg prøve få ut vann om mulig og etterfylle med kjølevæske? Eller vil det gå fint som det er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Oktober 19, 2020 Share Skrevet Oktober 19, 2020 Hvis du ikke klarer å se hvilken farge det er er det vel mest sannsynlig ikke farge, altså rent vann, og på tide å tappe ut alt og fylle på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 19, 2020 Share Skrevet Oktober 19, 2020 Du kan jo bare måle frostpunktet med sånn glykol måler. Så ser du jo om du trenger å korrigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Oktober 19, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2020 Ok, stikker en tur på Biltema Ila uken og kjøper en måler. Takk for den! Det var ikke lett å se noe farge på væske inne i tanken og i tillegg er er tanken svart plastikk. Kan ikke huske at det er utført service på kjølevæske heller de siste to årene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 19, 2020 Share Skrevet Oktober 19, 2020 Kan jo stikke en papirlapp eller forlenge en q-tips nedi, så vil en jo se fargen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Oktober 20, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2020 Og der forsvant fremste del av måleren nedi tanken... ikke ser jeg den og ikke vet jeg hvordan få den opp. Flyter nok ikke. Håper ikke den tetter igjen rør nedi der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Oktober 21, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2020 Fiska den ut i dag, heldigvis. Kjøpte en enkel måler på bilextra som sagt, og ser nå at væsken er lys blå og at væsken ligger på ca -20 om jeg måler rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 21, 2020 Share Skrevet Oktober 21, 2020 -20 er litt lite. Stort sett så pleier det å være -40. Men om du vet du ikke skal være borti noe under -20, så går det jo bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F25x3 Skrevet Oktober 21, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2020 Ok, nei sjeldent det er mer enn -10 på vestlandet .. men kan jo skje Jeg kjøper en blå på bilextra og etterfyller litt, til jeg når max: https://bilxtra.no/olje-kjemi/kjolevaeske/comma-super-coldmaster-kjolevaeske-ferdigblandet-1l Eller bør jeg kjøpe et skikkelig merke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå