Jalid Skrevet Oktober 23, 2020 Share Skrevet Oktober 23, 2020 Lurte på en ting. Jeg vurderer å kjøpe en X3 ned M47 dieselmotoren. Hvis jeg kjøper en der registerkjeden er skiftet, er det da et greit kjøp. Eller kan jeg regne med å måtte gjøre reperasjonen en gang til, dersom det er lenge siden det var fikset? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 23, 2020 Share Skrevet Oktober 23, 2020 M47 har ikke så mye problemer med regkjede som N47. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 23, 2020 Share Skrevet Oktober 23, 2020 Har m47 problem med kjede i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jalid Skrevet Oktober 23, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2020 Sorry mente N47. 2.0 d 177 hk 08-09 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 23, 2020 Share Skrevet Oktober 23, 2020 Det har vært saker hvor kjede er byttet, men uansett revet av. Så jeg personlig er ikke helt sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jalid Skrevet Oktober 23, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2020 Skulle jo tro de monterte forbedrede deler.. men på en av de jeg ser på, er det 25000 km siden skifte, så da burde det jo være trygt noen år. Turbo er også skiftet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 23, 2020 Share Skrevet Oktober 23, 2020 Joda, det er nok relativt trygt. Kanskje bare jeg som er for skeptisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet Oktober 23, 2020 Share Skrevet Oktober 23, 2020 (endret) Jeg blir vel mer skeptisk av at turboen er skiftet. Hvor langt har bilen gått? Hvordan har sjåføren og eieren behandlet bilen? Full gasspådrag på kald dieselturbo, er ikke spesielt bra for holdbarheten. Har de fulgt servicen, kan den likevel ha rullet rundt 30 000 kilometer på den samme oljen. Ikke optimalt for motoren, det heller. Vel. Det fungerer jo utmerket de første fem årene, som jo kan sies å være den definerte levetiden som fabrikanten garanterer for. Kanskje jeg bare er sær. Men begge mine BMW med turbodiesel, har hatt original turbo etter henholdsvis 180 000 og 294 000 kilometer. De fungerer godt, og ikke slipper gjennom nevneverdige mengder olje. N47-en kaklet og gikk fint ved salg på 180 000 kilometer. Kjedestrammer ble skiftet rundt 100 000 kilometer, ellers var den urørt. Endret Oktober 23, 2020 av And-reas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jalid Skrevet Oktober 24, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2020 Km stand ca 170000. Turbo skiftet på 85, kjede på 153 ca. Servicer skal være fulgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet Oktober 27, 2020 Share Skrevet Oktober 27, 2020 Personlig synes jeg 85 000 kilometer er alt for kort tid, med original turbo. Får en til å tenke at den bilen har levd et røft liv.. Klart, dette er kun synsing fra min side 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 28, 2020 Share Skrevet Oktober 28, 2020 6 timer siden, And-reas skrev: Personlig synes jeg 85 000 kilometer er alt for kort tid, med original turbo. Får en til å tenke at den bilen har levd et røft liv.. Klart, dette er kun synsing fra min side 🙂 Har vært borti E83 med N47 (2008 model) som turbo raste på 63k km. Denne kom fra et «møblert hjem» og var ikke herjet med. 177 hk versjonen er beryktet for å ha underdimensjonert turbo. Så disse ryker i tide og utide dessverre. E83 er mye bil for pengene, men ikke bilen med minst feil. Kanskje bedre å gå for en med bensin eller 3.0 dieselen? And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå