Gå til innhold

Brukt X3

Jalid
 Share

Anbefalte innlegg

Lurte på en ting. Jeg vurderer å kjøpe en X3 ned M47 dieselmotoren. Hvis jeg kjøper en der registerkjeden er skiftet, er det da et greit kjøp. Eller kan jeg regne med å måtte gjøre reperasjonen en gang til, dersom det er lenge siden det var fikset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir vel mer skeptisk av at turboen er skiftet. Hvor langt har bilen gått? Hvordan har sjåføren og eieren behandlet bilen? Full gasspådrag på kald dieselturbo, er ikke spesielt bra for holdbarheten. Har de fulgt servicen, kan den likevel ha rullet rundt 30 000 kilometer på den samme oljen. Ikke optimalt for motoren, det heller. Vel. Det fungerer jo utmerket de første fem årene, som jo kan sies å være den definerte levetiden som fabrikanten garanterer for.

Kanskje jeg bare er sær. Men begge mine BMW med turbodiesel, har hatt  original turbo etter henholdsvis 180 000 og 294 000 kilometer. De fungerer godt, og ikke slipper gjennom nevneverdige mengder olje. N47-en kaklet og gikk fint ved salg på 180 000 kilometer. Kjedestrammer ble skiftet rundt 100 000 kilometer, ellers var den urørt. 

Endret av And-reas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, And-reas skrev:

Personlig synes jeg 85 000 kilometer er alt for kort tid, med original turbo. Får en til å tenke at den bilen har levd et røft liv.. Klart, dette er kun synsing fra min side 🙂

Har vært borti E83 med N47 (2008 model) som turbo raste på 63k km.
Denne kom fra et «møblert hjem» og var ikke herjet med.

177 hk versjonen er beryktet for å ha underdimensjonert turbo. Så disse ryker i tide og utide dessverre.

E83 er mye bil for pengene, men ikke bilen med minst feil. Kanskje bedre å gå for en med bensin eller 3.0 dieselen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...