Gå til innhold

Ista og ICOM A2 problemer


Øyvind L.
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp en pc med ISTA 4.25.40 til en kammerat. Jeg testet den her hos meg sammen med ICOM A2 og alt virket helt fint. 

Så når jeg da skal koble meg på via han sin ICOM A2 boks så får jeg ikke trykket på "Set up connection". Er tydelig at den har kontakt med bilen for den leser KL15 spenningen.

Begge ICOM boksene er satt opp med samme innstillinger i ICOM og i ISTA.

Noen som har vært borti dette før og har en løsning?

806738011_Istaerror.thumb.jpg.0c74b2d61067b097f8859475d300b092.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sand1 skrev:

Ser ut som a2 til kompisen din krever firmware update. Ref status firmware. Eller så er det noe bug med firmwaren som ligger inne. 

Var en firmware update som måtte til ja.. Har oppdatert den nå og alt virker som det skal. :D Takk takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, E.C. skrev:

Oppdater gjerne hvordan klonen funker over tid, vurderer en selv. De havner fort på over 2k om man tar med moms og toll, da blir det ikke så langt til den originale som koster litt over 4k.

Jeg kjøpt den første for ca 3 år siden. Den virket i 1år å 2uker så sluttet den å virke. Kjøpte så en ny av samme leverandøren og den har virket smertefritt siden den gangen. Kameraten min sin clone har virket smertefritt i rundt 4 år. Han bruker den relativt mye. Hadde jeg hatt samme kunnskapen den gangen som jeg har i dag så hadde jeg kjøpt en original. :)

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, det blir vel kanskje en original på sikt da. Jeg har nå en RS-232-kabel med støtte for ADS til E36 som jeg også har brukt på E39 med OBD2, men den ser ut til å slite med E61 som jeg har nå, så har bestilt en K+DCAN-kabel. Brukt Carsoft i mellomtiden som en nødløsning. Siklet egentlig på noen Autel-scannere som kan kode, men de kommer fort opp i 30-40-tusen om de skal kunne kode noe, dessuten så vil de kanskje slite med kodejobber på brukte moduler, så man ender opp med ISTA eller NCS uansett. Da kan man sikkert kjøpe en rimeligere Autel til feilsøking og grafing av data, samt bruke original ICOM til å kode med tenkte jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare skal ha til BMW så er ISTA sammen med ICOM det beste valget som diagnose. ICOM kan også brukes sammen med NCS Expert osv til koding osv.

ISTA laster man ned gratis fra nettet.

   

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt ISTA litt, men det var ufattelig treigt sammenlignet med INPA. Grunnen til at jeg ønsker noe ala Autel er muligheten til å grafe live-verdier, ofte mye lettere å se feil slik enn å stirre på 20 tall som fyker opp og ned. Dessuten mulighet for å ha den liggende i bilen kontra en laptop. Vet at ICOM er kompatibel med eldre programvare, så det blir nok innkjøp på et tidspunkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...