Øyvind L. Skrevet Oktober 23, 2020 Share Skrevet Oktober 23, 2020 Jeg har satt opp en pc med ISTA 4.25.40 til en kammerat. Jeg testet den her hos meg sammen med ICOM A2 og alt virket helt fint. Så når jeg da skal koble meg på via han sin ICOM A2 boks så får jeg ikke trykket på "Set up connection". Er tydelig at den har kontakt med bilen for den leser KL15 spenningen. Begge ICOM boksene er satt opp med samme innstillinger i ICOM og i ISTA. Noen som har vært borti dette før og har en løsning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Oktober 23, 2020 Share Skrevet Oktober 23, 2020 Ser ut som a2 til kompisen din krever firmware update. Ref status firmware. Eller så er det noe bug med firmwaren som ligger inne. Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 23, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2020 17 minutter siden, Sand1 skrev: Ser ut som a2 til kompisen din krever firmware update. Ref status firmware. Eller så er det noe bug med firmwaren som ligger inne. Var en firmware update som måtte til ja.. Har oppdatert den nå og alt virker som det skal. Takk takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 23, 2020 Share Skrevet Oktober 23, 2020 Er dette kina icom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 23, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2020 2 timer siden, Otis skrev: Er dette kina icom? Den er en clone ja. Om den er kina vet jeg ikke, men gikk i alle fall å oppdatere firmware på den. Den har ikke wlan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 23, 2020 Share Skrevet Oktober 23, 2020 Oppdater gjerne hvordan klonen funker over tid, vurderer en selv. De havner fort på over 2k om man tar med moms og toll, da blir det ikke så langt til den originale som koster litt over 4k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 23, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2020 (endret) 5 minutter siden, E.C. skrev: Oppdater gjerne hvordan klonen funker over tid, vurderer en selv. De havner fort på over 2k om man tar med moms og toll, da blir det ikke så langt til den originale som koster litt over 4k. Jeg kjøpt den første for ca 3 år siden. Den virket i 1år å 2uker så sluttet den å virke. Kjøpte så en ny av samme leverandøren og den har virket smertefritt siden den gangen. Kameraten min sin clone har virket smertefritt i rundt 4 år. Han bruker den relativt mye. Hadde jeg hatt samme kunnskapen den gangen som jeg har i dag så hadde jeg kjøpt en original. Endret Oktober 23, 2020 av Øyvind L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 23, 2020 Share Skrevet Oktober 23, 2020 Takk for svar, det blir vel kanskje en original på sikt da. Jeg har nå en RS-232-kabel med støtte for ADS til E36 som jeg også har brukt på E39 med OBD2, men den ser ut til å slite med E61 som jeg har nå, så har bestilt en K+DCAN-kabel. Brukt Carsoft i mellomtiden som en nødløsning. Siklet egentlig på noen Autel-scannere som kan kode, men de kommer fort opp i 30-40-tusen om de skal kunne kode noe, dessuten så vil de kanskje slite med kodejobber på brukte moduler, så man ender opp med ISTA eller NCS uansett. Da kan man sikkert kjøpe en rimeligere Autel til feilsøking og grafing av data, samt bruke original ICOM til å kode med tenkte jeg. Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 23, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2020 (endret) Hvis du bare skal ha til BMW så er ISTA sammen med ICOM det beste valget som diagnose. ICOM kan også brukes sammen med NCS Expert osv til koding osv. ISTA laster man ned gratis fra nettet. Endret Oktober 23, 2020 av Øyvind L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 23, 2020 Share Skrevet Oktober 23, 2020 Har brukt ISTA litt, men det var ufattelig treigt sammenlignet med INPA. Grunnen til at jeg ønsker noe ala Autel er muligheten til å grafe live-verdier, ofte mye lettere å se feil slik enn å stirre på 20 tall som fyker opp og ned. Dessuten mulighet for å ha den liggende i bilen kontra en laptop. Vet at ICOM er kompatibel med eldre programvare, så det blir nok innkjøp på et tidspunkt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 23, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2020 Enig i at ISTA er tregt i forhold til INPA, men ISTA har mye mere muligheter som feilsøkingsprogram. Jeg bruker INPA på eldre BMWer. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viken145 Skrevet November 3, 2020 Share Skrevet November 3, 2020 Nokon spessielle tips kor man kan få tak i orginal icom til bmw som man kan bruke på dei nyaste bilane? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 4, 2020 Share Skrevet November 4, 2020 GS, Koed, Schmiedmann, andre steder som selger BMW-ting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 4, 2020 Forfatter Share Skrevet November 4, 2020 BMW delenr: 81 31 23 60 883 Koster 6000kr hos Koed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 4, 2020 Share Skrevet November 4, 2020 Tror det var rundt 4600 hos GS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå