espenaan Skrevet Oktober 29, 2020 Share Skrevet Oktober 29, 2020 Hei Jeg skal kjøpe meg førstebil og har sett en del på Bmw e90. Jeg har hørt at e90 modellene fra 2005-2009 har hatt en del problemer med registerkjede, dette skal visst nok blitt bedre på 2010-2011 modellene. Jeg har òg hørt at så lenge det er N47d20c skal det være trygt. Så da er mitt spørsmål: Vist en kjøper en 2009 modell med N47d20c skal det da være "trygt"? Takk for svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Oktober 29, 2020 Share Skrevet Oktober 29, 2020 Kort svar er nei. Virker så lenge det er N47 så er regkjedet noe å ha i bakhodet. Jeg var kjempe fornøyd med min. Men den hadde bare gått 75kkm når jeg solgte den. Jeg hadde oljeskift ved hver 10kkm. Muttern solgte sin i våres som hadde gått 225kkm som aldri hadde noe som helst tikking fra regkjedet eller problemer med høytrykkspumpen. Den hadde også oljeskift hver 10kkm. espenaan reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenaan Skrevet Oktober 29, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2020 Oi, såpass ja. Hva årsmodell du hadde da? Å hva årsmodell moren din hadde? Så ett godt tips kan være å bytte olje jevnlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind92 Skrevet Oktober 29, 2020 Share Skrevet Oktober 29, 2020 (endret) Forgjengeren til N47, M47, var i bruk på 2006 og 2007 årgangene av E9x serien før N47 ble introdusert. Disse har vel ikke de samme store problemene som N47. Ulempen er jo at du må velge en eldre bil og at en facelift modell utgår. Endret Oktober 29, 2020 av Eivind92 espenaan reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 29, 2020 Share Skrevet Oktober 29, 2020 (endret) Korte svaret må vel være både ja og nei. Noen N47 går 300 tusen uten feil på register. Andre går 140 tusen. N47C er bedre enn feks N47A. Sjekk litt om den du skal kjøpe. Har registeret vært byttet. Be om at selger sjekker om registeret er dårlig før du handler osv. Og hvis du handler. Ikke kjør 30 tusen på olja.. Endret Oktober 29, 2020 av Øyvind L. espenaan reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Oktober 30, 2020 Share Skrevet Oktober 30, 2020 10 timer siden, espenaan skrev: Oi, såpass ja. Hva årsmodell du hadde da? Å hva årsmodell moren din hadde? Så ett godt tips kan være å bytte olje jevnlig? Brodern har sin enda som er da en 2007 modell som er første gen av N47. Min var en 2012 modell og muttern sin var en 2009. N47d20a har brodern, N47d20c var muttern sin og min. Brodern sin har hatt den tikkingen nesten siden dag en. Han bytter olje på hver 30kkm, mens de to andre har byttet som jeg nevnte hver 10kkm. Jeg tror det bidrar at regkjedet holder seg friskt lenger, men det må regnes med å bytte hvis bilen har høy km-stand. espenaan reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 30, 2020 Share Skrevet Oktober 30, 2020 Nei, N47 ble aldri «trygg», så en kalkulert risiko må du regne med, om du ønsker denne motoren? opplevde registertrøbbel selv, dette var før det «raste». Dette var en 12/13 model X3 med N47, gått 163k km, alt av servicer fulgt, kost nesten 50k. espenaan reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenaan Skrevet Oktober 30, 2020 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2020 Så jeg bør merke meg at sålenge det er N47 bør jeg ha registerproblemet i bakhodet? Og at det ikke har noe å si om det er 2009-10-11 modell?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Oktober 30, 2020 Share Skrevet Oktober 30, 2020 1 time siden, espenaan skrev: Så jeg bør merke meg at sålenge det er N47 bør jeg ha registerproblemet i bakhodet? Og at det ikke har noe å si om det er 2009-10-11 modell?? Helt riktig. Jeg solgte min med tanke på det, men den hadde gått kort til å være 7 år gammel. Samme oppfordret jeg muttern. Så lenge det er N47 så er man ikke sikker på at det holder. Du hører om de bilene som kjedet ryker etter korte 50kkm eller de som ikke har hatt problemer når bilen har passert 300kkm. Ron Jeremy og espenaan reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå