Gå til innhold

INGEN KONTAKT MELLOM NOE TIL ABS/ ASC


Ole Tom
 Share

Anbefalte innlegg

Nå lurer jeg på hva som er galt med min kjære bmw, nå har jeg ett kjempeproblem. Først begynte Esc og blinke på glatt føre. Trodde det var normalt. Så begynte både Abs og Asc og lyse. Kjøpte feilkode søker på Biltema, fant ingen feil, reiste til Mekonomen. Samme svar, får ikke kontakt med noe etter girkassen. Kjøper meg selv Icarpro cr pro. samme svar, INGEN kontakt. Men noe med CAN BUS og Stearing angel sensor. Nå i dag var jeg på Bilia Gol som også har BMW på kontroll for endelig å få feilkode på at det var feil med ABS modul. Men NEI da. Til og med BMW verkstedet fikk ikke kontakt med Abs/asc modul. HVA gjør jeg nå? Jeg har en teori selv: etter å ha sett timer av videoer på nett, og som det er veldig lite opplyst om er Sikkringene under høyre passasjer sete. Og der viser videoen sikkring, som heter ABS Modul blant flere viktige sikkringer. Har noen av dere erfaringer med at sikkringer under høyre sete har noe med dette å gjøre.

Endret av Ole Tom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe nytt at ABS-modulen på E39 tar kvelden. Hvis du har kontakt med resten av modulene så er utstyret ok. Da hadde jeg rett og slett prøvd å plugge inn en annen ABS-modul i bilen og se om lampa forsvinner eller om man får kontakt (ikke montere, kun plugge inn). Mange brukte moduler til salgs. 

iCarpro? Dongle til 200 spenn fra Ebay som "profft utstyr" eller tar jeg feil her? Profft utstyr koster 10k-100k (med mindre du har piratkopiert programvare og utstyr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har sjekket sikringen da og at den er i orden? og om så ville jeg som nevnt prøvd en annen sentral.

Diagnose til BMW er kun originale programmer som duger 100%  som INPA, DIS og ISTA.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Ole Tom said:

Orginal ICARPRO 10+k ingen ammatør drivi med biler siden jeg var 13

Det kan hende du blander navn her, for jeg finner nemlig ikke noe annet enn billige greier som heter icarpro.

Hvis du ikke er en amatør og mistenker at en sikring har gått så kan du vel bare sjekke den? Du vet sikkert også at en sikring som har gått ikke kommer tilbake, dermed kunne ikke lampa ha begynt å blinke til å begynne med pga. en gåen sikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...