Gå til innhold

Vann gjennom gulv-ventilasjon BMW 118d

Andreas Vik
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har hatt et problem ganske lenge nå, og skal endelig ta tak. Det kommer vann gjennom gulv-ventilasjonen og legger seg i dørken bak førersetet. Jeg kan bekrefte at det kommer gjennom der, for etter en vask i sommer tok jeg AC på fullt imens jeg spylte grillen, og det kom veldig mye vann ut.

Dette er veldig plagsomt, ettersom det blir fuktig inni bilen - og fryser innvendig på vinterstid.

Er det noen som har hatt lignende problem? Finner ikke noe på internett.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Otis skrev:

Jeg klarer ikke forstå hva du mener. Forstår ikke at grillen kan skal påvirke AC.

Jeg vet ikke hvordan vannet kommer dit, jeg vet bare at når jeg f.eks vasker bilen og spyler fronten så vil vannet komme gjennom og ut ac’en under førersetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spyler ikke også dørene når du vasker bilen? Det er nemlig et vanlig problem at fuktsperren løsner bak dørtrekket, dette skal hindre at vann som kommer inn mellom vindu og gummilist, ikke finner veien videre inn i cupéen. Akkurat det du opplever, altså. Løsningen er av med dørtrekket, fest fuktsperren med butyltetting, og bytt ødelagte klips (ellers trenger vann gjennom hullet).

Du finner mange tråder om dette, den siste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legger seg i dørken bak førersetet

Vannet renner ikke fra foran i bilen og bak førersetet med mindre bilen står med snuten oppover i en bakke, så dette indikerer at du har en lekkasje i venstre bakdør. Slik sjekker du dette: Dytt avispapir mellom dørlist og teppe i dørken. Lukk alle dører og vinduer, så spyler du vann på vinduet på bakdøren. Vent noen minutter før du åpner døren, hvis papiret har blitt fuktig, har du en løs fuktsperre og/eller ødelagte klips i bakdøren. Alternativ hvis du har en som kan hjelpe til, så kan en sitte bak i bilen og følge med om vann renner inn mens den andre spyler.

Dette er et vanlig problem som rammer mange.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke dreneringen i døra også. Men disse går sjelden tette.

er ikke lett å finne info om hvor dreneringen er på dørene. men det er firkantede hull lengst bak på dørå mellom ytre del av døra og ytterste pakning.

Dette er på en F11 520D 2013, men det bør vel se sånn ca likt ut på 1 serie også vil jeg tro.

Se bilde:

Bakdør. Hullet er  i bakkant av døra :

IMG_20201112_121159_1.thumb.jpg.b0897193986bf5d73185483168b4d2cb.jpg

Framdør, lett synlig i bakkant av døren. Beklager uskarpt bilde, men det viser i hvertfall hvor dreneringshullet er:

IMG_20201112_121611.thumb.jpg.e9e744b27d7ab2c8e3f92038268b4d69.jpg

Endret av dopus
lagt til info om bilmodell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...