Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpt meg E61 525d 2005 modell for litt siden med 6 trinns manuell. Har prøvd å finne info på nett men ingen funn. Det jeg lurer på er:
- Hvilke olje går i manuell kassen, og hvor ofte bør dette byttes?
- Hvilke olje går i diffen, og hvor ofte bør dette byttes?
- Hvor mange oxygen sensorer er på bilen?
- Hvor kan jeg kjøpe AUC sensor og varme element til diesel filter?
- Og hvorfor er service intervallen på olje satt til 30k km? har pleid å bytte hver 10k km på tidligre biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke lett godt nok ;) ...alt finner en på KOED.no, GS bildeler.no osv.
Service intervallen på den bilen som er satt til 30 orginalt følger man jo ikke, man tar sitt eget med f. eks. 10km som du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, Reef89 said:

Da har du ikke lett godt nok ;) ...alt finner en på KOED.no, GS bildeler.no osv.
Service intervallen på den bilen som er satt til 30 orginalt følger man jo ikke, man tar sitt eget med f. eks. 10km som du nevner.

 

17 minutes ago, E.C. said:

Olje: Castrol oljevelger. Gir deg både type og mengde. Hvis oljen er aldri byttet så er det bare å bytte.100k km er sikkert greit her.

GS/Kode for deler. Du kan bruke de som delekatalog også.

Har tatt en titt på castrol sin olje velger, veldig nyttig! Men er B75W samme som 75W-90? Etter å sett litt på koed og BMW parts group, ser det ut til at det kun er en oxygen sensor i catalysatoren. Men har ikke funnet AUC sensor eller diesel filter varme element på noen sider, blir nok en skraphaug tur/bilia for disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutes ago, E.C. said:

Nei, det er forskjellige oljer: Link1link 2 (tilfeldig utvalgte sider). Lambdasensor? Det er 1 stk ja.

AUC - gå til realoem.com, velg din bil. Søk på AUC så kommer du til riktig gruppe med en gang. Varme på diesel-filteret er under "Fuel preparation system - Fuel supply". 

Da fant jeg sensoren! tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...