E.C. Skrevet Januar 5, 2021 Share Skrevet Januar 5, 2021 Jo, den er helt grei, men er tilkoblingen til terminal 15 innad i modulen på noen måte delt, slik at den går til helvete om den er kortsluttet til jord en plass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 6, 2021 Share Skrevet Januar 6, 2021 Tja, si det. Det vet ikke jeg, må nesten åpne en pdc boks å sjekke. Men jeg har ikke vært borti at alle pdc slutter å fungere, men jeg har besta dig registrert at alle andre pdc virker, men at systemet kutter ut visningen og sier alt er defekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 6, 2021 Share Skrevet Januar 6, 2021 Litt artig, men jeg sjekket ISTA for mer info ang PDC, først på E6x, og der står det dette i dokumentasjon: Each ultrasonic sensor has its own microprocessor, its own voltage supply and its own data line to the PDC control unit. Så da er jo dette en ganske klar informasjon om at de kan operere individuelt, som støtter det jeg skrev. Så sjekket jeg en F31, og der står det følgende: All the ultrasonic sensors have their own electronics. The front and rear ultrasonic sensors have a common voltage supply and a common ground connection on the control unit. Og dette tyder på at det @E.C. skriver er korrekt, men bare for F3x serien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet Januar 6, 2021 Share Skrevet Januar 6, 2021 Nå har jeg tydeligvis dårlig humor relativt tidlig på en onsdag, men at det står at du må parkere på egenhånd når sensorikken ikke virker er ganske morsomt. Ellers fint det løste seg, det er godt med alle tipsene som kommer her, ekstremt mye kunnskap på dette forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 6, 2021 Share Skrevet Januar 6, 2021 Fint at du sjekker opp, jeg skal fysisk dobbeltsjekke på E6x når jeg tar ut modulen en gang. Eventuelt kjøpe en modul som er ødelagt for å sjekke. Modulen har ikke sikringer, men kutter strømtilførselen om trekket blir for stort, dermed kan det hende at E6x på en måte har individuelle "strømforsyninger" ved at modulen varierer motstand for hver enkel sensor, men at ved en kortslutning på én av kretsene så blir hovedstrømmen til samtlige kuttet. Eller igjen, som jeg mistenker, så er forsyningen koblet sammen inne i modulen ett eller annet sted. Jeg så koblingsskjema på F3x, det kan hende at de har gjort det for å spare på mengde kabler brukt. Det viser i alle fall at sensorer kan gå fra samme strømforsyning. Basert på at prisen på de originale sensorene fra E6x og F3x varierer med en hundrelapp, så ser jeg for meg at funksjonsprinsippet er nokså likt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå