Gå til innhold

F11 2011mod kompressor til luftfjæring

Concep
 Share

Anbefalte innlegg

Det som mest sannsynlig har skjedd er at ventilen som skal slippe ut trykk/senke bilen er rustet fast. Kanskje i åpen posisjon. Det er helt vanlig. Tørrmiddelet vil uansett utsettes for fukt/kondens og etter noen år gå i metning. Litt avhengig av klima. Hvis fukt og vann her trengt seg inn til selve stemplet, så er kompressoren mest sannsynlig gåen.
Det går an å få ta i den ventilen fra eBay. BMW selger den ikke. Og tørrstoffet kan vist regeneres ved å tørke den i micro.
Jeg tok ingen sjanse og kjøpte like godt en ny kompressor på eBay (Kina-modell) til 2000kr. Den fungerer veldig bra, men den bråker litt mer enn den originale. Tar jo bare 30 min å skifte kompressoren. Samtidig kjøpte jeg nye belger fra England og byttet de samtidig. Disse(de originale) ryker uansett etter bare 5-6 år. Jeg betalte 800kr for begge og de fungerer. Om så de kun varer i 1 år, så blir de billigere enn de originale fra BMW.

Endret av Mons1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har samme problemet på min 15mod. Nå er det kaldt igjen og kompressoren har tydeligvis fryst igjen for nå røk sikringen til denne for andre gang. Sist gang det var så kaldt røk den også. 

kunne du gitt en liten forklaring på hvor kompressoren er plassert og hvordan jeg demonterer, for å fikse på samme måten som du har gjort.. ? 

takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, redthomas skrev:

Hei! Har samme problemet på min 15mod. Nå er det kaldt igjen og kompressoren har tydeligvis fryst igjen for nå røk sikringen til denne for andre gang. Sist gang det var så kaldt røk den også. 

kunne du gitt en liten forklaring på hvor kompressoren er plassert og hvordan jeg demonterer, for å fikse på samme måten som du har gjort.. ? 

takker!

Sjekk ut denne;

Demonteringen er ganske rett frem. Kompressoren sitter under ett deksel omtrent der hengerfestet sitter, midt under bilen bak «hjulbrønnen». Kompressoren sitter i 4 skruer i hvert sitt hjørne, 10mm hode.

så må du ta av 3 kontakter og skru løs blå og så rød luftslange, også 10mm hode. Så sitter det en tjukkere slange inn på en nippel. Denne bare drar du av. Resten bare følger du videoen.

Endret av Concep
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg har nå hatt ute kompressoren og denne var tørr og fin og jeg kunne ikke finne noen feil. 
Etter sikringbytte nr 2 så har alt funket fint, men så har det ikke vært så kaldt som de to gangene den røk heller.. Såååå da vet jeg rett og slett ikke hva feilen skyldes her... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...