Gå til innhold

Til alle dere som kan e70 se her.

mortenespelid
 Share

Anbefalte innlegg

Hei godt folk :) 

Føler meg ganske trygg på dette men med denne x5n til en kompis blir jeg helt svett av.

Ønsket er og bytte ut parklys ( angeleyes ) og tåkelys i samme farge. type hvit/blå lys, har prøvd ulike pærer uten hell..

så mine spørsmål er : hvilke type pære anbefaler folk til angeleyes og tåkelys? helst mer lys og blåhvitt lys.

hvor mange pærer er det totalt i lyktene fremme ? ( blinklyspære, h8 til ringer? h11 til grøfelys og d1s i kjørelys.

det innerste lampen, hva er denne til? angeleyes? langlys?

ligger ved bilde av hvordan bilen er pr nå.

Tusen takk for tilbakemeldinger som kan gi noen gode svar.

Screenshot_20210204_170818.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å matche helt 100% pga. optikken i ringene endrer litt farge på lyset, mens tåkelysene så er pæren "åpen" og lyser "rett ut" .. slet selv med farge forskjell på 7eren, like H8 i ringer og tåkelys, men fargen ble ulik likevel. Satt heller på orginale LED tåkelys og det ble litt bedre. Har gitt opp egentlig orker ikke mer pærekjøp, har boden full.

Ser ikke ut som bilen har AHL?  om ikke så er det ingenting der, sort deksel. Pæren til AE sitter der.

Sjekk ut:
www.lyshelten.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok kurvelys. Slår seg på i lav fart i svinger. Jeg har samme på min e61. Doble lykter, men det er kun de ytterste som fungerer som både nær og fjernlys. De innerste er kun kurvelys. Sett bilen i drive og sving fullt på rattet så skal du se det tennes et lys den veien du svinger. 

Forskjell i ringstyrke er også noe som irriterer meg på min bil, men det er nok bare slik det er pga lyktas utforming og at begge ringene deler samme pære. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilen AHL (svingbare lys) så er det H3 35w pære der (sammen med H8 AE pære) som tenner ved rattutslag (nærlys må være på) i lav hastighet, hjelpelys på godt norsk. Hvis den ikke har AHL så er det bare et sort pynte deksel der.
Ikke så veldig merkelig med nærlys og fjernlys på samme pære, det som heter BI- xenon. Det er jo nå veldig gammel teknologi.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste på newtis.info om AHL på E70, og den bruker ikke den innerste pæren til noe, om man har AHL, så den tror jeg er tom. I stedenfor brukes tåkelys, pga hovedlys er montert for høyt for at det er godkjent, pga regler.

Men om man ikke har AHL, så er dette langlys pære i tillegg til bi-xenon, som er ytterst.

Endret av Otis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...