Gå til innhold

Glødeplugg/gløderele wiring harness hjelp E87 120D 2004

mrkzie
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kommer sansynligvis til å kjøpe originalt fra BMW på min, men der har ikke jeg bekreftet problemet med glødingen. Jeg har også lest om folk som har kjøpt BERU og som måtte bytte innen kort tid igjen. På min har ikke jeg giddet å dra av innsuget i -15 ute for å måle motstand på pluggene, men jeg har ingen feilkode heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For moro skyld så kjøpte jeg ny +kabel og relé fra bmw på min gamle e61. Og bosch plugger fra ebay. Det virket fint det.

Mulig du bare hadde dårlig kontakt på kabel da? Du så ikke noe grønt eller hvitt på kontaktpunkter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Otis said:

For moro skyld så kjøpte jeg ny +kabel og relé fra bmw på min gamle e61. Og bosch plugger fra ebay. Det virket fint det.

Mulig du bare hadde dårlig kontakt på kabel da? Du så ikke noe grønt eller hvitt på kontaktpunkter da?

Kjøpte du OEM rele? Så ikke noe grønt eller hvitt på de nei. Kanskje ikke Hitachi og Bosch liker hverandre så det gir feilkode😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mrkzie skrev:

Da blir det OEM fra Koed med ny kabel hvis det fusker seg til igjen. 

Høres smart ut, men som du nevner greit å vente til du eventuelt får problemer.

Min 120d var ikke mulig å få start på i 20 minus med bare en glødeplugg som virket. Kvernet bare rundt på starteren til batteriet døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, ogee1 said:

Høres smart ut, men som du nevner greit å vente til du eventuelt får problemer.

Min 120d var ikke mulig å få start på i 20 minus med bare en glødeplugg som virket. Kvernet bare rundt på starteren til batteriet døde.

Har du byttet gløderele på din 120d? Isåfall, kjøpte du ett nytt OEM gløderele? Ser på KOED at de har inne til 2000 kr, og ett rele til 743 kr (brukt i stand A).. Hva anbefaler du av disse? Kjøper itillegg ny kabel til gløderele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mrkzie skrev:

Har du byttet gløderele på din 120d? Isåfall, kjøpte du ett nytt OEM gløderele? Ser på KOED at de har inne til 2000 kr, og ett rele til 743 kr (brukt i stand A).. Hva anbefaler du av disse? Kjøper itillegg ny kabel til gløderele.

Jeg var slått ut på grunn av ryggproblemer da bilen tok kvelden, så den ble tauet til verkstedet og fikset der med bare originaldeler. Det er noen år siden jeg hadde bilen nå, men med 15% klubbrabatt syntes jeg ofte at det var så god pris på originaldeler at jeg brukte det på mange ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Var og jobbet litt i bilen idag og hadde inntaket av. Bestemte meg for og ta en titt på pluss kabelen til gløderele. Var lettere og se på kabelen og pluggen fra her når inntaket var av, merket at pluggen var litt løs og så ut som det lå litt olje innimellom..? Se og bedøm utfra bildene selv. Skal pluggen være sånn eller ska den være helt fast?

Legger også ved bilde av der den er koblet på mener jeg på. Så vel forsåvidt greit ut tror jeg..

02DFDF5E-1718-4089-A886-BE64EBCE51F9.jpeg

EF6CB7A4-EFDD-4D23-A319-B6F716C70DB4.jpeg

86683C3A-F569-4C97-BEA7-DB77B1F1C015.jpeg

A307680A-B816-45B8-B053-1B163C275AD8.jpeg

AEE95D8F-B1FD-4899-B4FC-E251F696A88B.jpeg

3147A5E5-D046-44D1-9487-B00BB46754EF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...