Nyheim Skrevet Mars 22, 2021 Share Skrevet Mars 22, 2021 (endret) Hei, 1997 BMW E39 520i med M52B20 motor. For ei stund sia kjørte jeg bilen min i 2 timer til flyplassen, dro på jobb, den sto da på flyplassen i ca. 1 uke, kom tilbake og den var helt død. Gikk rundt på startmotor, men var helt død. Måtte frakte den hjem med bilhenger. Dagen etterpå starter den, men den går sånn her, se video: https://www.youtube.com/watch?v=97OblpsLLeY&ab_channel=MarcusZ.N Det jeg har gjort så langt er: Ny OEM veivakselsensor Ny OEM kamakselsensor Koblet fra LMM, lambdasonder, TPS, uten hell Hatt tennplugger ute å rengjort, montert igjen, samme problem Hva i alle dager kan dette være?? Endret Mars 22, 2021 av Nyheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 23, 2021 Share Skrevet Mars 23, 2021 Det kan være en haug med ting. Om den starter (delvis i hvertfall) dagen etter, så kan det være du har fukt/dårlig kontakt et sted. Du sjekket pluggene, men det kan like gjerne være coilene bla. Så har man jo også drivstoffsiden. bensinpumpe først og fremst. Du kan prøve med startgass for å se om den våkner lettere. Da vet du i hvertfall på hvilken "side" problemet ligger. Har du lamper i dash? Har du tatt diagnose? Sto bilen ute på flyplassen, men vanligvis i garasje ellers? I såfall kan du ha et lekkasjeproblem som du ikke har visst om. Nyheim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet April 26, 2021 Forfatter Share Skrevet April 26, 2021 På 23.3.2021 den 8.52, *MrB* skrev: Det kan være en haug med ting. Om den starter (delvis i hvertfall) dagen etter, så kan det være du har fukt/dårlig kontakt et sted. Du sjekket pluggene, men det kan like gjerne være coilene bla. Så har man jo også drivstoffsiden. bensinpumpe først og fremst. Du kan prøve med startgass for å se om den våkner lettere. Da vet du i hvertfall på hvilken "side" problemet ligger. Har du lamper i dash? Har du tatt diagnose? Sto bilen ute på flyplassen, men vanligvis i garasje ellers? I såfall kan du ha et lekkasjeproblem som du ikke har visst om. Hei, Beklager sen tilbakemelding, men motor maler nå som ei katt. For å svare på forslagene dine, også kommer jeg med ei forklaring til de som måtte lese dette på et senere tidspunkt. Fukt/dårlig kontakt er alltid ei mulighet, ja. Drivstoff var også et stort spørsmål oppi det her, og var neste på lista hadde det ikke vært for at vi fant ut av den. Startgass hjalp ingenting når det ble prøvd. Hadde ingen lamper i dashbord, men fikk et utslag på kamsensor når det ble tatt diagnose med BMW 1.4. Skiftet kamsensor til OEM BMW sensor, uten at det ble bedre, sletta feilkoden, og fikk den aldri opp igjen, men problemet var der uansett. Løsning: Konkret hva som er løsning kan jeg rett å slett ikke svare på. Ble så lei til slutt at jeg bestilte noen deler og begynte å skru. Det som ble gjort var: Demontert innsug Skiftet alle innsugspakninger Skiftet innsugsbelg som var sprukket Rengjorde injektorer og sørget for at de var skikkelig på plass Hadde oppe toppdeksel og sjekket timing, alt i orden. Skiftet toppdekselpakning med tilbehør Skiftet komplett veivhusventilasjon system Elektrospray i samtlige kontakter til sensorer (LMM sensor, begge lambda sensorer, TPS sensor, kamsensor, veivsensor, coiler, ASC sensor, luft temp. sensor på innsug, vanos solenoid, osv. Byttet 6 stk tennplugger Rengjorde veiv og kamsensor for oljefilm, selv om de var helt ny. Et av disse punktene var problemet, men det er umulig for meg å si hva det var. Dette ble gjort, og motoren gikk fra å virke havarert, så dårlig gikk den, til å male som ei katt. E.C., And-reas, laffe og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FransEirik Skrevet April 26, 2021 Share Skrevet April 26, 2021 Alt du skriver du har gjort er jo bare bra for motor uansett. Flott motor rom forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet April 26, 2021 Forfatter Share Skrevet April 26, 2021 1 time siden, FransEirik skrev: Alt du skriver du har gjort er jo bare bra for motor uansett. Flott motor rom forresten! Absolutt, den har bare godt av det. Milsluker disse bilene I morgen får den ny motorolje, oljefilter, luftfilter, kupefilter, bensinfilter, etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 27, 2021 Share Skrevet April 27, 2021 Flott at du deler. Det finnes nok av slike tråder som bare ender opp i intet, til frustrasjon for andre, som søker opp lignende problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet April 28, 2021 Forfatter Share Skrevet April 28, 2021 På 27.4.2021 den 8.25, *MrB* skrev: Flott at du deler. Det finnes nok av slike tråder som bare ender opp i intet, til frustrasjon for andre, som søker opp lignende problemer. Enig. Så snart problemet er ute av verden er det alt for mange folk som driter i å komme tilbake med løsning på problemet som kan hjelpe andre i mange år fremover. Nå har ikke jeg ei direkte løsning på dette problemet, men om jeg må peke på noe, så må det bli pakninger på innsugsmanifold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå