Gå til innhold

Michelin Pilot Sport Cup 2 til landeveisbruk?


sst079
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om noen her har erfaring med overnevnte dekk til landeveisbruk..? Har lest litt rundt om, og det er VELDIG delte meninger om dette dekket på vått/kaldt underlag.

I mitt tilfelle blir bilen kjørt pent og pyntelig på landeveien, mest av fruen. Er det «ansvarsløst» av meg å sko bilen med disse dekkene? 
Årsaken til at jeg vurderer disse, er at de sitter montert på de nye Track pack- felgene til Tesla Model 3 som jeg har griiiselyst på til min TM3P.

Takker for tilbakemeldinger/synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på den økte veistøyen cup2 avgir og hjulstøynivået tm3 har så er det ikke å anbefale til norske grove og kalde veier. Spesielt ikke om fruen skal ha den til daily. Med så mye krefter på våt og kald asfalt krever det litt erfaring og villighet for å ofre en del egenskaper for å ha det beste dekket til trackdays. Er det tracksdays noe du ofte er på så er det ikke utenkelig at cup2 er bra til deg. Jeg ville gått for michelin pilot sport 4s

 

 

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

Med tanke på den økte veistøyen cup2 avgir og hjulstøynivået tm3 har så er det ikke å anbefale til norske grove og kalde veier. Spesielt ikke om fruen skal ha den til daily. Med så mye krefter på våt og kald asfalt krever det litt erfaring og villighet for å ofre en del egenskaper for å ha det beste dekket til trackdays. Er det tracksdays noe du ofte er på så er det ikke utenkelig at cup2 er bra til deg. Jeg ville gått for michelin pilot sport 4s

 

 

 

Takk for flott tilbakemelding, dette gir mening. 
Etter dette og enda mere googling har jeg slått fra meg Cup 2. Får spare meg til bilen skal piskes litt på bane...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...