Gå til innhold

Bytte av veivakselsensor


skiptabmw
 Share

Anbefalte innlegg

Før bilen fra 2007 har rukket å gå 40000 km (ja du leste riktig!) FØRTI tusen på 14 år, har den siste tiden både:

1. Én injektor røket, som resulterte i at alle måtte byttes for et halvår tilbake.

2. Nå: Veivakselsensor må byttes!

Etter gul motorlampe, starttrøbbel og diagnose, har verksted konkludert med at veivakselsensor må byttes  

Jeg kan ikke mye om bil, men det skal da ikke rekke å skje så mye drit med en så lite kjørt bil??? Merkeverksted skal ha 7 løk for å bytte sensoren.

Er dette noe som kan gjøres selv, eller i verste fall gjøres billigere hos frittstående verksted?


Flott bil, men mye trøbbel på min halvårstid som bmw-eier

BMW 118i 2007, 39000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gjøres billigere, bare pass på å kjøpe original sensor. Disse koster rundt 1500-2000kr. 40k km er ikke mye, men på et tidspunlt så begynner alder å spille en større rolle enn km-stand. 

Du kan la et annet verksted gjøre jobben eller gjøre det selv, fordelen med å la det verkstedet som har utført diagnose gjøre jobben er at du kan skylde på deres feildiagnose om sensorbyttet ikke fikser problemet. Det er f.eks en mulighet for at du har et problem med ledningene mellom sensor og motorhjerne og ikke sensoren i seg selv, men dette vil man aldri se om man kun leser av feilkoder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Spesielt å skifte alle injektorer pga at én er defekt.

2. Ikke usannsynlig feil. Men jeg forstår ikke helt 7k for å skifte den delen.

At det er mye er litt enig i, men det er nå en gang slik da.

Veivakselsensor kan man fint bytte selv. Trenger ikke gjøre noe med diagnose eller noe heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 15.4.2021 den 18.02, Otis skrev:

1. Spesielt å skifte alle injektorer pga at én er defekt.

2. Ikke usannsynlig feil. Men jeg forstår ikke helt 7k for å skifte den delen.

At det er mye er litt enig i, men det er nå en gang slik da.

Veivakselsensor kan man fint bytte selv. Trenger ikke gjøre noe med diagnose eller noe heller.

vet du trekk ved dårlig Veivakselsensor særlig på BMW 1 serie? Ikke noe med 2A83 som nevt tidlige? Bilenm in lager ingen ulyder nå. Hvor lenge eks varer den sensoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...