E.C. Skrevet Mai 8, 2021 Share Skrevet Mai 8, 2021 Det var snakk om en M50-52-54-turbo, ergo 99% ikke gategodkjent bygg. E39 og E46 leveres med M57 og manuell. Prisen til å sette inn en 35d i en slik er godt under 100k, men alt avhenger selvfølgelig av ens kunnskap, pruteevne, flaks, infrastruktur++ Det er selvfølgelig ingen øvre grense på hvor dyrt et bygg kan bli, men å skissere at man MÅ opp i 100k pluss for en M57 med 300hk er ikke helt sant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 8, 2021 Share Skrevet Mai 8, 2021 Her tror jeg dere prater litt forbi hverandre. @Flataas har aldri hevedet 100k pluss, men at det ikke blir "godt under". For alt jeg vet kan det bety at han mener det ikke koster 70k, og det kan han nok ha rett i, litt etter hva man kjøper, hvor komplett du får delepakka, hvor langt motor er kjørt etc. Videre er det såvidt jeg vet ingen andre enn TRF Performance som kan fullintegrere 35d i e46/39. Så jeg blir litt imponert om du har sett eksempler på dette eller mener det er "enkelt". Nå er ikke kittet fra oss veldig dyrt, men det blir jo fortsatt noe da (ca 16k). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Mai 8, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2021 Det diskuteres, det er bra Ble veldig lite om M50/M52/M54 turbobygg derimot, men jeg får ta det jeg får. B58 er sikkert flott det, men kan noe sånt retrofittes i en E46 coupe for eksempel, og enkelt godkjennes? Regner med at å sette noe sånt i en E30-E34 er vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 8, 2021 Share Skrevet Mai 8, 2021 Jeg vil tro at du kan godkjenne B58 i E46 med M3-bremser og mulig 330d-drivverk mtp dreiemoment. Når det gjelder retrofitting av 35d M57 i E39/E46 så mente jeg at det fysiske er rett fram ettersom disse bilene leveres med M57. At oppkobling/integrering koster 16k får være så, men man trenger ingen sære bunnpanner, motorfester etc. etter hva jeg har fått med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 9, 2021 Share Skrevet Mai 9, 2021 b58: Uten å ha jobbet mye med akkurat denne enda, så har vi en klar formening om hva som skal til for å kjøre F3x motorer "standalone". Det må kobles opp et par komonenter, og resten "deaktiveres". Altså nytte original motorstyring og startsperre. Det vil dog være langt vanskeligere å få den "fullintegrert", men det var vel aldri planen heller? Så for meg at du skulle i datasprut verden mtp motoralternativene. @E.C. - "nja". Motorfestene passer ikke uten modifikasjoner, kransen er forskjellige, bunnpanna er forskjellig, pick up er forskjellig, retur er forskjellig. Det finnes gode måter å løse det på, gjerne lettere enn andre prosjekter, men det er likevel ikke så rett frem som du ser for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå