Gå til innhold

Bagasje luke problem raske tips?? (Løst pga låsemekanisme)


Bimmernew
 Share

Anbefalte innlegg

BMW 1 serie 118i 06 modell har seg slik at bagasje-lokket må lukkes liksom mer hardt igjen ikke på first try liksom holder og skifte baklås? 

Kan smøre med WD40 på  Åpningsbryter for bagasjerom? Skifte den?

Noe vært borti det samme? Hva gjør jeg?

Endret av Bimmernew
ny info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er "manuell" luke så er det ikke lett og si via internett hvorfor den er blitt treg. Du kan alltids smøre den med middel. Om det er dårlig/defekt bryter så vil luken uansett lukke seg, men du vil få melding om at luken likevel er "åpen" under kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Reef89 skrev:

Om dette er "manuell" luke så er det ikke lett og si via internett hvorfor den er blitt treg. Du kan alltids smøre den med middel. Om det er dårlig/defekt bryter så vil luken uansett lukke seg, men du vil få melding om at luken likevel er "åpen" under kjøring.

skjønner det men jeg har fått melding noen ganger på dashboard men er fordi ikke luka ikke 100 igjen enda jeg mente den er det må liksom ta i ekstra for at den skal være på plass. Så spørsmålet holder det og skifte baklås? Den som er synderen her? Hørte det av en annen en skjønner du. For problemet er for bagasjen igjen ja men må ta ekstra i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Sjekk at det ikke ligger rusk og rask nede i hullet der låsen skal feste seg (på kanten av bagasjerommet). Videre at mekanismen treffer rett på hullet, se etter slitasje på låsemekanismen. Smøring er alltid lurt.

ok skal ta en titt og prøve og få gjort noe med i morgen prøver og smøre og set skikkelig på dette i morgen men jeg har en følelse må skifte baklås for det men aventer litt.

Du har ikke troa selve baklåsen påbegynner og bli slitt? Jeg tror det men vil bare høre med deg igjen.

For den smetter ikke glatt på plass er jo ikke meningen skal liksom lukke hardt igjen sånn veldig holder med et smekk og så er den igjen.

Noe er galt har pågått en stund men har ikke fått gjort noe med.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, humpfy skrev:

Prøv med en teip-bit eller to på hempen den låser over. Som nevnt tidligere er den kanskje slitt. 

ok hempen på selve banklås mener du? Ja følelse er slitt ja for se....   men tror kanskje jeg skjønner bare spør er litt usikker... men skal se på dette i  morgen ca 330kr ny fra ebay da;) ikke så galt. må vel ikke være ny? en brukt i god stand;)

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update

Jeg har nå kjøpt inn baklås på ebay for snause 150kr for se da fordi det er ikke optimalt slik det er nå kjøpte den for veldig følelse den er helt utslitt og skal smøre åpningsbryter senere da med WD40 og da satser jeg på dette blir bra og ikke må skifte ut åpningsbrytern å.

Er ikke big deal dette da men update kjem til uka hvis den kjem da.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebat? Er det en ny

 

Jeg har nå kjøpt inn baklås på ebat

Ebat? Er det en ny webside for bildeler? Måtte google: Russian word means "Fuck". 😂

Du kan lett teste om det er fjæra i låsen som har blitt slapp. Bare dytt et skrujern e.l. oppi der, så ser du om kroken smetter fint tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2021 den 18.59, Basse Lusk skrev:

Ebat? Er det en ny

Ebat? Er det en ny webside for bildeler? Måtte google: Russian word means "Fuck". 😂

Du kan lett teste om det er fjæra i låsen som har blitt slapp. Bare dytt et skrujern e.l. oppi der, så ser du om kroken smetter fint tilbake.

mente ebay min feil beklager nå har jeg bestilt da så samme det da jeg tror den er slitt men kan kanskje teste det du sa hvis jeg har tid. Men ingen big deal uansett for håpe det bare er den da update kjem.

Edit: jeg valgte og kansellere orden var ikke mange kroner uansett men jeg gjorde det fordi en på youtube sa dette: Hvis den nye låsen er ok. Juster enten den. Dvs løsne skruene og flytt låsen nærmere spissen. Eller smør den.

Samme som bmw folk her sa så takk skal prøve.

Update: ble løst var låsemekanisme.

Endret av Bimmernew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmernew changed the title to Bagasje luke problem raske tips?? (Løst pga låsemekanisme)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...