Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei bimmers, i februar i år ble jeg påkjørt bakfra og endte med ny bakre støtfanger på forsikring.

I riktig lys ser man at fargen ikke matcher med resten av bilen, men fargen ser helt lik ut i de aller fleste lys.

Er dette noe jeg kan kreve å få utbedret? Lakkeringen ble gjort på et BMW skadesenter.

IMG_20210528_170306.jpg

IMG_20210502_132906.jpg

Skrevet

Visstnok vanskelig å treffe på sort og spesielt når det er tilstøtende flate til et annet materiale (plast mot metall). 

Men jeg ville absolutt tatt dette opp med verkstedet. Burde nok i tillegg vært skygget ut til tilstøtende flater.

Skrevet

Har vært borti lignende, det ble en omfattende lakkjobb å få dette bra, blant annet måtte også sideskjermene bak lakkeres for å jevne ut det visuelle inntrykket. Det kan fort bli løsningen i ditt tilfelle også. Noe å være oppmerksom på da er at BMWs rustgaranti opphører på opplakkerte flater. Kanskje er det bedre å bare godta det slik, enn at du ikke får dekket rust i hjulbuene om et par år?

Skrevet (endret)

Er dette bildet tatt med sollys som kommer inn via vindu?

Karbonsort må være en av de verste fargene å både matche og holde pen/ripefri. Har selv sett flere slike eksempler på opplakkerte paneler i denne fargen. Hadde inne 3 stk med kort mellomrom for lakkbehandling, og alle tre hadde opplakkerte felt som jeg kunne se veldig godt i visst lys. Ute i direkte sollys så man ingenting. 

Uansett så ville jeg tatt en prat med de.   

Endret av StigJ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...