KalMar Skrevet Mai 31, 2021 Share Skrevet Mai 31, 2021 Hei Hei Har problemer med å få start på min x5 07mod. Kona kjørte fra jobb og skulle til barnehagen for å hente kidsa. når hun skulle kjøre hjem igjen så ville ikke bilen starte. Den kinner ikke og det virker som innslaget til starteren ikke slår inn heller. Har prøvd å jorde motor med startkabler, lagt startkabel fra batteriet og frem til motorrom. men dette til ingen hell. Får ikke opp andre feil en at PDC ikke gir noen signal. Når jeg leser av feilkoder så får jeg feil på glødelugger og rele Aktiv styring (tipper dette er pga jeg hadde av batteriet for noen dager siden) VTG limp-home E18F finner ikke ut hva denne feilkode er for noe.... A811 A817 A818 noen som har forslag til feilsøking? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 31, 2021 Share Skrevet Mai 31, 2021 Dårlig batteri? Både A811 og A817 er indikasjoner på det. A.A reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Mai 31, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2021 Burde ikke bilen startet med startkabler fra annen bil selv med dårlig batteri? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 31, 2021 Share Skrevet Mai 31, 2021 Hvilken batterispenning er det computeren leser av? Om du ikke har et måleinstrument tilgjengelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Mai 31, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2021 Akkurat nå, FredrikE24 skrev: Hvilken batterispenning er det computeren leser av? Om du ikke har et måleinstrument tilgjengelig. Målte til 12.3 12,4. Både fremme og bak. Også mellom motor og +pol i motorrommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 31, 2021 Share Skrevet Mai 31, 2021 Åja, forstod ikke at du hadde forsøkt hjelpestrøm. Det sto bare startkabler mellom jord å batteriet, samt frem. Da vet ikke jeg noe mer. Men det kan jo være problemer med at nøkkel ikke er gjenkjent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 31, 2021 Share Skrevet Mai 31, 2021 Det kan jo være mye rart. Prøv en annen nøkkel og sjekk at bilen registrerer at bremsepedalen blir tråkket inn samt at girvelgeren står i park. Sist jeg leste noe tilsvarende her på forumet glemte vedkommende å tråkke på bremsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Mai 31, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2021 Akkurat nå, Otis skrev: Åja, forstod ikke at du hadde forsøkt hjelpestrøm. Det sto bare startkabler mellom jord å batteriet, samt frem. Da vet ikke jeg noe mer. Men det kan jo være problemer med at nøkkel ikke er gjenkjent? Ok. Prøvde hjelpe strøm ja. Men skal forske videre på dette. Tenning slås på med keyless og ved å stappe den inn. Alt virker, men den drar ikke rundt starteren. Radio, ac etc stopper i det øyeblikket starteren skal dra rundt. Men det skjer liksom ikke noe mer. Kona sier hun fikk opp varsel med sos og en nøkkel i for noen dager siden. Om det har sammenheng aner jeg ikke. Kan tilføye at jeg slettet feilkoder igår ettermiddag, for opplever at forbruksmåler beveger seg vel mye på crusing med samme fart og belastning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Mai 31, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2021 3 minutter siden, E.C. skrev: Det kan jo være mye rart. Prøv en annen nøkkel og sjekk at bilen registrerer at bremsepedalen blir tråkket inn samt at girvelgeren står i park. Sist jeg leste noe tilsvarende her på forumet glemte vedkommende å tråkke på bremsen. Skal Sjekkes. Men mener pedalen blir trykt hard på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 31, 2021 Share Skrevet Mai 31, 2021 Det høres ut som lite strøm. For ingenting skal kobles ut ved start, om det er nok strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Mai 31, 2021 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2021 Akkurat nå, Otis skrev: Det høres ut som lite strøm. For ingenting skal kobles ut ved start, om det er nok strøm. Ordla meg kanskje litt feil. Men viften slutter å blåse når den prøver å kinne. Men jeg heller også mot lite strøm/futt. Sjekkes opp imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Juni 1, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2021 Liten update herfra. Prøvd med nytt batteri og hardt trykk på pedalen. Ingen nye feilkoder heller. Ingen tegn til at den vil starte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 1, 2021 Share Skrevet Juni 1, 2021 Du får opp motorlampesymbol og alt det andre når tenningen settes på? Regner egentlig med det hvis klima kommer på som du sier. Faller batterispenningen i det du trykker på knappen? Har du gitt solenoiden på starteren en kakk med en skralle eller lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 1, 2021 Share Skrevet Juni 1, 2021 Da må det feilsøkes mer. Les av om bilen forstår at start forsøkes, evt sjekk om styrestrøm til solenoiden på startmotor får strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Juni 2, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2021 Etter mye feilsøking så har vi kommet frem til at det må være starteren som er gåen. målte spenning på styre kabel og hovedtilførsel til starteren til 11,55v. styrestømkabel målte jeg til 7v-11,55v men man prøvde å starte. Tok ut starteren og satt 12v rett på styrestøm klemmen og hovedtilførsel. og - rett til godset til starter. gnistret mye men var ikke mye som skjedde, så konkluderer med at starteren har kortsluttet. Har bestilt inn ny starter, håper denne kommer idag. Otis og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå