Gå til innhold

E87 120D Lav dunkelyd (fjærbenslager ifølge verksted?)


mrkzie
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Opplever en lav "dunke" lyd når jeg svinger (det høres ut som dunkelyd innenfra og en liten tikkelyd utenfra iallefall på video), dette kommer fra venstre side framme høres det ut som. Har hatt den innom ett verksted 2 ganger, begge gangene ble det konstatert med at det var ufarlig og at jeg skulle komme tilbake hvis det ble verre. Andre gangen jeg var på verksted nevnte de at det muligens kunne være støtdemper som begynner og bli dårlig eller er dårlig. Noen som har noe erfaring vedrørende dette?

Er klar over at det er vanskelig og kartlegge bare utifra noe små tekst, bilder og videoer men prøver meg fordeom. Planen er iallefall og bytte støtdemperne framme, så om noen kan bekrefte mistanken til verksted så kjører jeg bare på med bytte asap.

Bilde 1 og 2: Løftet bilen og prøvde og svinge hjulene frem og tilbake for og høre noe.

Video 1: Usikker på om lyden når den er løftet har noe med dette og gjøre. Lyden jeg snakker om høres ikke slik ut når bilen står på bakken iallefall.

Video 2: Liten tikkelyd som man kan høre når jeg svinger (det er denne lyden jeg har merket inni bilen som er som en lav dunkelyd)

 

bilde 1.jpg

bilde 2.jpg

 

Endret av mrkzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Otis said:

Video1: gjelder det gneldre/hyle lyden? 

Video2: hører ingen lyd som er unormal.

Prøvde bare og filme lyden som jeg hører når jeg sitter i bilen så vet ikke om den lyden på video1 har noe med problemet og gjøre. Aner ikke hva knirkelyden kommer fra.
Angående lyd på video2 så er det litt vanskelig og få filmet. Skal prøve og få filmet når det er fremhevet ekstra.. bruker og komme mye mer lyd når jeg har kjørt en del, når jeg svinger generelt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har vært hos ett verksted som mente at det var fjærbenslager som var dårlig. Mener på jeg byttet det når jeg byttet fjærer i denne tråden: 

 

 

 

 

Er vel denne delen de sikter til? https://www.koedbmw.com/no-no/searchindex/?q=SX802186

Noen ide om hva som kan ha gått galt når jeg har montert og er dette en enkel fiks?

Edit: Mener forsåvidt at det ikke var noe ulyder før en 2 mnd etterpå..

Endret av mrkzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mrkzie changed the title to E87 120D Lav dunkelyd (fjærbenslager ifølge verksted?)
9 minutes ago, Otis said:

Om du skiftet topplager, så bør de ikke være defekt allerede nå.

Men kjøpte du ferdig pakkede lager, eller pakket du de selv?

Kjøpte denne, det er vel med ferdig pakkede lager? :D 

https://www.koedbmw.com/no-no/product/SX802186

Har ikke hørt noe dunkelyd fra andre siden og der ble alt montert likens. Mulig jeg har vært dårlig på stramminga i toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Otis said:

Jeg vil tro de var ferdig pakket, men om de ikke var det, så kan det godt hende det er problemet ditt.

Evt kan det være noe dårlig strammet. 

Det skal vel gå fint ann og skru til fra motorrom uten og demontere hele greia? Prøver det imorgen hvis det er mulig..?

Endret av mrkzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å høre noen unormale lyder, men du kan jo sjekke støttestagene til stabstagene når du først holder på. De kan gi kneppelyder når man svinger i lav fart/står i ro. Noen ettermarkeds tårnlagre leveres helt tørre, og da holder de ikke lenge. Vet ikke om det gjaldt de du har da, men vil tippe Sachs sine er smurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, *MrB* said:

Klarer ikke å høre noen unormale lyder, men du kan jo sjekke støttestagene til stabstagene når du først holder på. De kan gi kneppelyder når man svinger i lav fart/står i ro. Noen ettermarkeds tårnlagre leveres helt tørre, og da holder de ikke lenge. Vet ikke om det gjaldt de du har da, men vil tippe Sachs sine er smurt. 

Når de jeg var hos igår skulle vise lyden sto bilen helt i ro og han svingte venstre til høyre og da hørte man lyden ganske tydelig. Kan legge ved video etter jobb. Sjekker støttestag også etter jobb når jeg skal sjekke om det er strammet til nok på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...