Gå til innhold

Kjøp av BMW e39

Share

Anbefalte innlegg

Tja, mine foreldre har hatt sin E39 520i i drøyt 13-14 år. Vært feilfri. Jeg skal kvitte meg med fin 520i nå. Vært så og si uproblematisk eierskap. De har sine ting motormessig som feiler og gjør de direkte late. Det gjelder nok det fleste av dem at det trengs en sjekk og deleutskiftning på Vanos, kamakselfølere og gasspjeld/gasspjeldsensor.

Motorene er ellers skuddsikre sålenge man sørger for at kjølingen er i orden! 

520, 523, 525 og 528 er vel de jeg hadde kjøpt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal den brukes til ? Finværsbil eller en bruksbil du skal stole på ? Diesel eller bensin ?

uansett hvilken av disse du skal ha så er det nesten umulig å finne noe brukbart av e39 i norge, du må påregne en stor sum i å hente den tilbake teknisk

rust snakker vi ikke om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/6/2021 at 10:10 PM, Ingvaldsen said:

Hva skal den brukes til ? Finværsbil eller en bruksbil du skal stole på ? Diesel eller bensin ?

uansett hvilken av disse du skal ha så er det nesten umulig å finne noe brukbart av e39 i norge, du må påregne en stor sum i å hente den tilbake teknisk

rust snakker vi ikke om...

Jeg har stort budsjett og har tenkt å dra til utlandet for å fikse alt med utsende å gjøre. Innvendig fikses av meg eller på verksted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, kevinflow123 skrev:

Jeg har stort budsjett og har tenkt å dra til utlandet for å fikse alt med utsende å gjøre. Innvendig fikses av meg eller på verksted

Da er det mest lønnsomt å finne en dyr i utlandet, en dårlig bil blir nesten aldri bra igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Ingvaldsen said:

Da er det mest lønnsomt å finne en dyr i utlandet, en dårlig bil blir nesten aldri bra igjen

Ja hvordan funker det. Har tenkt i gjennom det også. Men vet ikke om hvordan det funker med eksportering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte akkurat min 520d facelift sedan. Teknsik solid og lett restaurert. Innvendig strøken. All rust tatt etc. En bil jeg lett kan se gå gjennom eu de neste 3-4 periodene. Den gikk billig, og kjøper har nok garantert kjøpt seg verdiøkning. Skulle nok ikke solgt da jeg tipper disse får en over,-natta- økning slik det var med e28 og e34. Men den bilen hadde vært fin for deg, var 2 uker for seint ute bare 😄

https://www.finn.no/210127963

Ellers så er det som det blir sagt her. Finn en i utlandet om du skal ha rustfri. 100-150k bør gi deg en flott en med rett motor. Min gikk for under 40k men der er jo den motoren ingen vil ha. Lett 100k om det hadde vært en sekser bensin manuell. 

Lykke til i letingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Evopower said:

Solgte akkurat min 520d facelift sedan. Teknsik solid og lett restaurert. Innvendig strøken. All rust tatt etc. En bil jeg lett kan se gå gjennom eu de neste 3-4 periodene. Den gikk billig, og kjøper har nok garantert kjøpt seg verdiøkning. Skulle nok ikke solgt da jeg tipper disse får en over,-natta- økning slik det var med e28 og e34. Men den bilen hadde vært fin for deg, var 2 uker for seint ute bare 😄

https://www.finn.no/210127963

Ellers så er det som det blir sagt her. Finn en i utlandet om du skal ha rustfri. 100-150k bør gi deg en flott en med rett motor. Min gikk for under 40k men der er jo den motoren ingen vil ha. Lett 100k om det hadde vært en sekser bensin manuell. 

Lykke til i letingen :)

Er det lett å finne i svergie tror du? Hvor mye tror du det vil koste ekstra til å få bilen om til norsk bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På biler som er 20+ år betaler du kun moms, kronekursen SEK/NOK er ca. 1,00. Facelift kom 09/2000. Engangsavgiften på de som er litt <20 år er uansett marginal, du betaler bare et par prosent av original avgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kevinflow123 skrev:

Er det lett å finne i svergie tror du? Hvor mye tror du det vil koste ekstra til å få bilen om til norsk bil

Akkurat like my saltlake å dårlig bilstell der jevnt over

se til holland, frankrike, sveits og lignende strøk om du vil ha noe som ikke er rasert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...