Gå til innhold

E23 lykt problem


bimmaboy
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fikk kjøpt nytt hovedlys (low beam, det helt ytterst) fra nettet. Jeg så at den "pinnen" som skal være øverst på gamle lykta ikke er på denne.. ser ut som den har blitt knekt av (se bilde). Jeg lurer på om noen vet hvilken funksjon den har? Parklys funker nemlig ikke etter jeg fikk på det nye lyset.

Noen som også har tips til hvor jeg kan kjøpe de plastikk festene som skal sitte i ytterst på tuppen av boltene som fester lyset til rammen? :)

 

lykt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pinnen du nevner er nok jordinga til parklyset ja, så det er nok derfor parklyset ikke fungerer.
Du kan kanskje reklamere på dette?
Hvis ikke så kan du jo evt. legge inn en liten ledning opp til den kobberplata på baklokket (jeg liker ikke slike enkle løsninger selv, men det kan gå til nød).

På baklokket har du 3 pinner.
*Nærlys +
*Parklys +
*Felles jord til både nærlys og parklys (I tillegg til evt. fjærnlys).

Den siste ledige pinnen på H4-pæra som sitter der er for fjærnlys, men den brukes ikke originalt.
Du kan jo ta en titt her hvis du vil lese litt om å utnytte denne pinnen også:



Er det klipsene med delenummer "63121369833"  du mener?

Du finner de på koed.no eller gsbildeler.no etc.

F.eks: https://www.koedbmw.com/no-no/catalog/diagram/63_0056/1/47177?steering=L&transmission=M
 

Klipsene er nr. 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder deler så er det mange ganger enklest å høre med din lokale BMW forhandler først. Det er helt utrolig hvor mange obskure ting de klarer å skaffe.

Til sammenligning så holder jeg på med en 1968 ,modell 2000cs for en kamerat nå. Produsert i snaue 13000 eks. slanger i motorrommet og eksosanlegg kommer i løpet av en 3-4 dager. Prøv det med en gammel Opel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...