Gå til innhold

«Check Adblue system/ Check engine»


kandis
 Share

Anbefalte innlegg

Har en Citroen Jumper /Pøssl 2019, gått 18000 km. Fikk nylig opp følgende melding: «Check Adblue system « Tanken var en mnd i forveien  blitt fylt opp med Adblue væske på service.
Kjørte ca. 20 mil, så kom «Check engine». Dagen etter, ved oppstart, var varslene forsvunnet. Har kjørt 10 mil uten noen varsler og spør meg om systemet spiller meg et puss.Andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, kandis skrev:

Har en Citroen Jumper /Pøssl 2019, gått 18000 km. Fikk nylig opp følgende melding: «Check Adblue system « Tanken var en mnd i forveien  blitt fylt opp med Adblue væske på service.
Kjørte ca. 20 mil, så kom «Check engine». Dagen etter, ved oppstart, var varslene forsvunnet. Har kjørt 10 mil uten noen varsler og spør meg om systemet spiller meg et puss.Andre som har opplevd det samme?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på hjemsiden at kun forumet for Teknisk er reservert for BMV.

Feilmeldinger om Adblue-systemet høre vel innom diagnose og gjelder mange bilmerker. Har prøvd diverse forum, også Citroen, uten å få noe vettug svar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig spørsmålet? Om andre har opplevd å få opp feil som har resultert i "Check engine" og "Check adblue system"? Klart de har det, men hva hjelper det deg? Du har en helt annen bil og et helt annet system, selv om grunnprinsippene er de samme.

Grunnen til at du ikke får vettuge svar er at du har et veldig vagt problem med uklare feil, om det i det hele tatt er noen feil. Bilen din er såpass ny at den helt sikkert har garanti, så jeg skjønner godt at svært få gidder å svare noe eller svare noe vettug når ditt "problem" kan løses ved å ta en telefon til forhandleren som enten sier "kjør på til det blir noe feil" eller "stikk innom så ser vi på det".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...