Ozzy Nilsen Skrevet Juli 3, 2021 Share Skrevet Juli 3, 2021 Hei! Kjøpte en BMW 316i 2014 mod får 5 dager siden hos forhandler kun 2 dager etterpå så fikk jeg varsel om at oljen sto på minimum og idag så sjekket jeg oljen og den er halvveis nede på minimum. kjørte 400km før jeg fylte første gang og nå har jeg kjørt 400 siden jeg sist fylte, det er vel ikke normalt? Evt hva kan være galt? under hard akselerasjon (forbikjøring og slikt) så lukter det svidd i bilen i 5-10 sekunder så forsvinner lukten kan det være en sammenheng? bilen har gått 77k og er automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 3, 2021 Share Skrevet Juli 3, 2021 Tett veivhusventilasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Nilsen Skrevet Juli 3, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2021 47 minutter siden, Gabz skrev: Tett veivhusventilasjon? Usikker har ikke noe mekanisk bakgrunn 😅 er det dyrt å evt bytte? Har garanti på motor/drivverk er det noe garantien dekker evt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 3, 2021 Share Skrevet Juli 3, 2021 Ta det opp med forhandler. Svidd lukt burde de ha merket, trenger ikke å være noe verre enn f.eks. toppdekselpakning. Oljeforbruket kan være relatert til det. Mener å ha lest i teknisk litteratur at 0,7L/1000km er maks normalt forbruk på vanlig bil (ikke M). Hva er ditt forbruk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Nilsen Skrevet Juli 3, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2021 8 minutter siden, E.C. skrev: Ta det opp med forhandler. Svidd lukt burde de ha merket, trenger ikke å være noe verre enn f.eks. toppdekselpakning. Oljeforbruket kan være relatert til det. Mener å ha lest i teknisk litteratur at 0,7L/1000km er maks normalt forbruk på vanlig bil (ikke M). Hva er ditt forbruk? Sjekket olje når jeg kjørte fra forhandler lå på maks, etter 400-500km fikk jeg varsel om at jeg måtte fylle 1liter så hvis 0.7L/km er normalt så bruker min nesten dobbelt så mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 3, 2021 Share Skrevet Juli 3, 2021 Det er et punkt i enkelte salgskontrakter for bil der du kan krysse av om bilen bruker en del olje. Har du noe punkt om det? Med mindre det står i kontrakten din at bilen bruker mye olje så må du ta det opp med forhandler før du gjør noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Juli 3, 2021 Share Skrevet Juli 3, 2021 Disse motorene (N13 - Prince) har rykte på seg for å kunne ha litt oljeforbruk. Har samme motor i min nåværende 116i og en variant i min forrige Mini Cooper S. Men jeg hadde tatt det opp med forhandler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Nilsen Skrevet Juli 4, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2021 16 timer siden, E.C. skrev: Det er et punkt i enkelte salgskontrakter for bil der du kan krysse av om bilen bruker en del olje. Har du noe punkt om det? Med mindre det står i kontrakten din at bilen bruker mye olje så må du ta det opp med forhandler før du gjør noe. 16 timer siden, papertiger skrev: Disse motorene (N13 - Prince) har rykte på seg for å kunne ha litt oljeforbruk. Har samme motor i min nåværende 116i og en variant i min forrige Mini Cooper S. Men jeg hadde tatt det opp med forhandler Skal ta og ringe forhandler imorgen og se hva de evt får gjort… får bare håpe det er noe garantien dekker da jeg allerede har brukt 190k på bilen og er egt ganske fornøyd eneste lille haken er oljeforbruken 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå