Kdotvip Skrevet August 31, 2021 Share Skrevet August 31, 2021 Hei, får en slags brent lukt inni bilen etter kjøring med varm motor en stund. Skjer som regel når jeg stopper en plass eller parkerer. Noen som vet hva det kan skyldes? Har ikke prøvd å feilsøke enda da jeg er litt usikker hva jeg skal se etter😅 Lukten kan kjennes ved rusing av motor på tomgang hvis jeg har panseret åpent også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet August 31, 2021 Share Skrevet August 31, 2021 Er ikke olje som drypper på eksos? Eller DPF-regenerering?(sett at det er diesel) Kdotvip reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 31, 2021 Share Skrevet August 31, 2021 På bensinbiler er det som regel dårlig toppdekselpakning som drypper på eksosmanifold. På dieselbil så har du sprekk i eksosmanifold, men disse luktene er egentlig lett å skille for en som har luktet begge før. Det er noe som vil brenne av når det lukter, så feilsøkingstipset er å ta av deksler og se på eksossiden med lommelykt. Marius2002 og Kdotvip reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kdotvip Skrevet August 31, 2021 Forfatter Share Skrevet August 31, 2021 1 minutt siden, Marius2002 skrev: Er ikke olje som drypper på eksos? Eller DPF-regenerering?(sett at det er diesel) Mulig dette, mener det begynte etter jeg tok en oljeservice. kan såklart sjekke om det lekker fra oljefilterhuset. Skal det lukte så kraftig brent når dpf regenerering. Har en mercedes vito 2017 på jobb, lukter kunn ute dersom det regenerere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 31, 2021 Share Skrevet August 31, 2021 Hvis du søler olje rundt påfyllingslokket så vil det etter hvert renne nedover og havne på eksosen. Det renner best når varmt, så du skal ikke se vekk fra at det bare har blitt sølt litt ved oljeskift. Igjen er løsningen å se under deksler og tørke opp evt. søl. Marius2002 og Kdotvip reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kdotvip Skrevet August 31, 2021 Forfatter Share Skrevet August 31, 2021 Akkurat nå, E.C. skrev: Hvis du søler olje rundt påfyllingslokket så vil det etter hvert renne nedover og havne på eksosen. Det renner best når varmt, så du skal ikke se vekk fra at det bare har blitt sølt litt ved oljeskift. Igjen er løsningen å se under deksler og tørke opp evt. søl. Tusen Takk! skal se hva jeg finner, servicen ble tatt på et verksted da jeg ikke ville gjøre det selv på litt nyere bil. Hvis de har levnet mye søl så får jeg ta meg av skiften selv fremover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 31, 2021 Share Skrevet August 31, 2021 Det kan være like greit det Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet August 31, 2021 Share Skrevet August 31, 2021 Hadde så ille problemer med eksoslukt at jeg måtte slå av ac og lufte med vinduene åpne hvis jeg kjørte i saktegående kø eller sto stille. E61 525d. Viste seg å være sprekk i hele manifolden, ett kakk i gulvet etter demontering så delte hele dritten seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet August 31, 2021 Share Skrevet August 31, 2021 Olje er det første å sjekke for som nevnt, på en E36 325i jeg hadde var det løsnet en bit av varmeduken som ligger mot karrosseri, den tok faktisk fyr. Var heldig som ikke brant opp hele bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kdotvip Skrevet September 5, 2021 Forfatter Share Skrevet September 5, 2021 Viser seg at det drypper ned på dpf fra baksiden av motor🥴 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå