Greg BMW Skrevet September 3, 2021 Share Skrevet September 3, 2021 Hei! Jeg vil bytte olje i min F10 523i ZF gerabox og diff. Jeg lurer på om det er noen i Trondheim som bytter dynamisk olje i automatgir? Sjekket med GS og de gjør bare statisk oljeskift. Kan dere anbefale noen til jobben? Og hvis jeg bestiller deler på nettet, hva er symbolet for ZF -sett for F10 med N53B30 -motor? Og hva er en type olje for differensialen? Takk for hjelpen:) Mvh Greg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 3, 2021 Share Skrevet September 3, 2021 De fleste behøver ikke å flushe, holder som regel med vanlig skift+filter + mulig noen pakninger i mechatronic. Da kan GS gjøre dette, de har helt sikkert riktig diff-olje til deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_325i Skrevet September 3, 2021 Share Skrevet September 3, 2021 Meca bilsenter Heimdal kan anbefales 👍🏻 Flinke fagfolk 😎 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 3, 2021 Share Skrevet September 3, 2021 Om du skrur selv, så hadde jeg vurdert å tatt denne jobben selv. Det er ganske enkelt om man har noen måte å få bilen litt opp på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Greg BMW Skrevet September 4, 2021 Forfatter Share Skrevet September 4, 2021 16 timer siden, Otis skrev: Om du skrur selv, så hadde jeg vurdert å tatt denne jobben selv. Det er ganske enkelt om man har noen måte å få bilen litt opp på. takk for rådet! Jeg vurderer å bytte olje selv, men instruksjon fra ZF angir nøyaktig girkassetemperatur for jobben, og jeg har egentlig ikke et verktøy for å måle det ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 4, 2021 Share Skrevet September 4, 2021 1 time siden, Greg BMW skrev: takk for rådet! Jeg vurderer å bytte olje selv, men instruksjon fra ZF angir nøyaktig girkassetemperatur for jobben, og jeg har egentlig ikke et verktøy for å måle det ... Trenger bare diagnose verktøy for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet September 4, 2021 Share Skrevet September 4, 2021 7 minutter siden, Otis skrev: Trenger bare diagnose verktøy for det. Eller eventuelt en sånn https://www.biltema.no/verktoy/maleverktoy/maleinstrumenter/ir-termometre/ir-termometer-2000044496 Selvom jeg anbefaler ISTA ettersom man får videre nytte for programmet E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 4, 2021 Share Skrevet September 4, 2021 Trenger bare IR-termometer. Vanskeligste delen hjemme er nok å ha bilen helt i vater oppe fra bakken for å justere oljenivå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå