Greg BMW Skrevet September 3, 2021 Skrevet September 3, 2021 Hei! Jeg vil bytte olje i min F10 523i ZF gerabox og diff. Jeg lurer på om det er noen i Trondheim som bytter dynamisk olje i automatgir? Sjekket med GS og de gjør bare statisk oljeskift. Kan dere anbefale noen til jobben? Og hvis jeg bestiller deler på nettet, hva er symbolet for ZF -sett for F10 med N53B30 -motor? Og hva er en type olje for differensialen? Takk for hjelpen:) Mvh Greg
E.C. Skrevet September 3, 2021 Skrevet September 3, 2021 De fleste behøver ikke å flushe, holder som regel med vanlig skift+filter + mulig noen pakninger i mechatronic. Da kan GS gjøre dette, de har helt sikkert riktig diff-olje til deg også.
Thomas_325i Skrevet September 3, 2021 Skrevet September 3, 2021 Meca bilsenter Heimdal kan anbefales 👍🏻 Flinke fagfolk 😎
Otis Skrevet September 3, 2021 Skrevet September 3, 2021 Om du skrur selv, så hadde jeg vurdert å tatt denne jobben selv. Det er ganske enkelt om man har noen måte å få bilen litt opp på.
Greg BMW Skrevet September 4, 2021 Forfatter Skrevet September 4, 2021 16 timer siden, Otis skrev: Om du skrur selv, så hadde jeg vurdert å tatt denne jobben selv. Det er ganske enkelt om man har noen måte å få bilen litt opp på. takk for rådet! Jeg vurderer å bytte olje selv, men instruksjon fra ZF angir nøyaktig girkassetemperatur for jobben, og jeg har egentlig ikke et verktøy for å måle det ...
Otis Skrevet September 4, 2021 Skrevet September 4, 2021 1 time siden, Greg BMW skrev: takk for rådet! Jeg vurderer å bytte olje selv, men instruksjon fra ZF angir nøyaktig girkassetemperatur for jobben, og jeg har egentlig ikke et verktøy for å måle det ... Trenger bare diagnose verktøy for det.
///M-ini95 Skrevet September 4, 2021 Skrevet September 4, 2021 7 minutter siden, Otis skrev: Trenger bare diagnose verktøy for det. Eller eventuelt en sånn https://www.biltema.no/verktoy/maleverktoy/maleinstrumenter/ir-termometre/ir-termometer-2000044496 Selvom jeg anbefaler ISTA ettersom man får videre nytte for programmet E.C. reagerte på dette 1
E.C. Skrevet September 4, 2021 Skrevet September 4, 2021 Trenger bare IR-termometer. Vanskeligste delen hjemme er nok å ha bilen helt i vater oppe fra bakken for å justere oljenivå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå