Gå til innhold

Ulyder fra Motoren (F30 316d - 2014 mod.)


Hubu
 Share

Anbefalte innlegg

Linker opp videoen som jeg tror beskriver alt som trenger å bli beskrevet.

Dette skjer kun ved cold-start. og forsvinner etter 2-3 sekund.

Når jeg starter bilen mens den fortsatt er varm, så hører ikke man dette.

Noen sier kjede, men hører ingen ulyder fra kjede under kjøring.

Andre sier at dette er helt normal med disse diesel-motorene, noe jeg ikke tror helt på.

Endret av Hubu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer nok av register kjede, motoren bruker litt tid på å bygge oljetrykk. 

Anbelaer deg å få det kontrollert. Det er relativt mye billigere å skifte register FØR det smeller :)

Endret av e30 tic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel da best å kjøpe et helt registerkjede-sett, og få byttet ut alt sammen, tipper jeg. Får heller ikke noe motor-forsikring, siden bilen har gått et stykke over 150.000 (229.000) 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden som hjemsøker alle N47 eiere, dessverre. Alt håp er ikke ute, det kan være at kun øvre kjedestrammer trenger å skiftes ut. Det er en relativt billig sak å skifte på BMW verksted. Rundt 2.000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, Nyheim said:

Lyden som hjemsøker alle N47 eiere, dessverre. Alt håp er ikke ute, det kan være at kun øvre kjedestrammer trenger å skiftes ut. Det er en relativt billig sak å skifte på BMW verksted. Rundt 2.000 kr.

Dette er jo en N47T, som skulle tydeligvis være en Technical Update, som igjen skulle fikse alle kjede-problema som tidligere eiere av N47 har hatt.

Vil tro at dette er naturlig slitasje mtp. at bilen har kjørt 229.000 km, og at dette aldri har blitt byttet før. Bilen har heller ikke hatt noen former for motorhavari i levetiden sin.

Heldigvis har jeg en mekaniker att med høgre-armen min, så dette blir nok en helgejobb, så slipper jeg å tenke på dette i fremtiden 😉

Endret av Hubu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 229k km med N47 (selv om det er en T) ville jeg byttet hele registeret med kjede, alle strammerne, føringer osv. Det er ikke store kosten for selve delene, så hvis du kan skru selv eller få noen til å hjelpe deg er det ikke så dyre affæren.

Endret av Mikael-B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på et BMW-verksted i dag, og hørte med en fyr om hvor problemet kunne ha vært hen.

Problemet ligger ikke i kjedet, slik som jeg sa tidligere.

Det er nok en ventil som henge løst, og dura ved oppstart.

Mulig fix: Eksosventil

Endret av Hubu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...