PIIIPower Skrevet November 15, 2021 Share Skrevet November 15, 2021 Har endel feilkoder som kommer opp i dashbord. Har en FRM som er litt muggen, men skulle hatt en oversikt over kodene.. 817 802 747 716 710 648 590 558 463 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 15, 2021 Share Skrevet November 15, 2021 Da er det bare å google seg frem "BMW E90 817 fault code" osv. Men det beste er nok å ta en skikkelig diagnose med ISTA slik at feilkodene kommer i ren tekst samt at du får løsningsforslag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet November 15, 2021 Forfatter Share Skrevet November 15, 2021 Har gjort det, og leste de av nå igjen. Ikke samme nummer. Google søk gir ingen svar.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 15, 2021 Share Skrevet November 15, 2021 Ser ut som du har en gåen LM. E.C. og Hpi reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet November 16, 2021 Share Skrevet November 16, 2021 Hei Er det en grunn for at du skriver at FRM modulen er "muggen"? Eller er feilkodene faktiske? Disse lysene som kommer opp lyser faktisk ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet November 16, 2021 Share Skrevet November 16, 2021 Legger ved en tråd for hvordan du resetter FRM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 16, 2021 Share Skrevet November 16, 2021 12 hours ago, PIIIPower said: Har gjort det, og leste de av nå igjen. Ikke samme nummer. Google søk gir ingen svar.. De står da veldig i klartekst hva som er problemet. Hva lurer du på egentlig? Når det er såpass mange på FRM så er det naturlig å mistenke selve modulen. Særlig hvis den er "muggen". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet November 16, 2021 Share Skrevet November 16, 2021 44 minutes ago, E.C. said: De står da veldig i klartekst hva som er problemet. Hva lurer du på egentlig? Når det er såpass mange på FRM så er det naturlig å mistenke selve modulen. Særlig hvis den er "muggen". Ja, det skulle tatt seg ut at google kommer å bytter pærene for deg 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet November 16, 2021 Forfatter Share Skrevet November 16, 2021 (endret) Det er litt snålt, ista melder ingen feil på modul, det er ingen telling på «kurzschluss» (men skal prøve å resette) alle pærer virker og motstanden mellom alle koblinger og jord er lik på lampemodulene og selve pærene. Kunne muligens målt på kontakten med kablene til FRM for å se etter avvik der, men har ingen pin-out oversikt. Varselblink går med rett hastighet, men vanlig blink går i dobbel hastighet. Skal ordne en annen FRM, men det hadde vært fint med en oversikt over kodene i dashen Endret November 16, 2021 av PIIIPower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 16, 2021 Share Skrevet November 16, 2021 Du får nå pinout og koblingsskjema i ISTA om du leter litt. Trenger ikke å være tilkoblet bilen heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet November 16, 2021 Share Skrevet November 16, 2021 Tenker siden du skriver at alle pærene lyser. Du har ikke montert noe Led aftermarket greier? Prøv med orginale pærer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet November 16, 2021 Forfatter Share Skrevet November 16, 2021 Står bare orginale pærer på hele bilen.. skikkelig nostalgi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet November 22, 2021 Share Skrevet November 22, 2021 Har tenkt litt, mesteparten av feilene du linker er hovedsaklig bak. Tror jeg ville sjekket kabling spesielt ved kontaktpunkt til lykt og til FRM. Mulig det har sneket seg litt fuktighet på kontaktpunkt som lager en sånn finn grønn gugge. Dette vil muligens svare på hvorfor lysene virker mens modul indikerer feil grunnet motstand på grunn av korrosjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysken Skrevet November 22, 2021 Share Skrevet November 22, 2021 Godt tenkt, Warg. Hvis det er fuktskader med påfølgende irr, så skal dette gi målbar motstand. Første feil, A6D1, er en "ekstra" vannpumpe du finner godt synlig i motorrommet på førersiden. Den brukes blant annet til å pumpe varmt kjølevann til å varme kupeen, kan aktiveres når motoren er av med Rest-knappen på dashbordet. Disse pleier å ta kvelden på rundt 100 000 km. Kan enkelt fikses ved å bytte to børster i pumpen, trenger ikke ta den ut engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå