Gå til innhold

Feilkoder i dashbord, hva betyr de? (E90)


PIIIPower
 Share

Anbefalte innlegg

12 hours ago, PIIIPower said:

Har gjort det, og leste de av nå igjen. Ikke samme nummer. Google søk gir ingen svar..

1084920171_feilkoder15_11_2021.JPG.33656182eea375410ccef3015e345cd7.JPG

De står da veldig i klartekst hva som er problemet. Hva lurer du på egentlig?

Når det er såpass mange på FRM så er det naturlig å mistenke selve modulen. Særlig hvis den er "muggen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutes ago, E.C. said:

De står da veldig i klartekst hva som er problemet. Hva lurer du på egentlig?

Når det er såpass mange på FRM så er det naturlig å mistenke selve modulen. Særlig hvis den er "muggen".

Ja, det skulle tatt seg ut at google kommer å bytter pærene for deg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt snålt, ista melder ingen feil på modul, det er ingen telling på «kurzschluss» (men skal prøve å resette) alle pærer virker og motstanden mellom alle koblinger og jord er lik på lampemodulene og selve pærene. Kunne muligens målt på kontakten med kablene til FRM for å se etter avvik der, men har ingen pin-out oversikt.
Varselblink går med rett hastighet, men vanlig blink går i dobbel hastighet.
Skal ordne en annen FRM, men det hadde vært fint med en oversikt over kodene i dashen :)

Endret av PIIIPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt, mesteparten av feilene du linker er hovedsaklig bak. Tror jeg ville sjekket kabling spesielt ved kontaktpunkt til lykt og til FRM. Mulig det har sneket seg litt fuktighet på kontaktpunkt som lager en sånn finn grønn gugge. Dette vil muligens svare på hvorfor lysene virker mens modul indikerer feil grunnet motstand på grunn av korrosjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tenkt, Warg. Hvis det er fuktskader med påfølgende irr, så skal dette gi målbar motstand.

Første feil, A6D1, er en "ekstra" vannpumpe du finner godt synlig i motorrommet på førersiden. Den brukes blant annet til å pumpe varmt kjølevann til å varme kupeen, kan aktiveres når motoren er av med Rest-knappen på dashbordet. Disse pleier å ta kvelden på rundt 100 000 km. Kan enkelt fikses ved å bytte to børster i pumpen, trenger ikke ta den ut engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...