Gå til innhold

Feilkoder i dashbord, hva betyr de? (E90)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endel feilkoder som kommer opp i dashbord. Har en FRM som er litt muggen, men skulle hatt en oversikt over kodene..

817

802

747

716

710

648

590

558

463

Skrevet

Da er det bare å google seg frem   "BMW E90 817 fault code"   osv.
Men det beste er nok å ta en skikkelig diagnose med ISTA slik at feilkodene kommer i ren tekst samt at du får løsningsforslag.

Skrevet

Hei

Er det en grunn for at du skriver at FRM modulen er "muggen"? Eller er feilkodene faktiske? Disse lysene som kommer opp lyser faktisk ikke?

Skrevet
12 hours ago, PIIIPower said:

Har gjort det, og leste de av nå igjen. Ikke samme nummer. Google søk gir ingen svar..

1084920171_feilkoder15_11_2021.JPG.33656182eea375410ccef3015e345cd7.JPG

De står da veldig i klartekst hva som er problemet. Hva lurer du på egentlig?

Når det er såpass mange på FRM så er det naturlig å mistenke selve modulen. Særlig hvis den er "muggen".

Skrevet
44 minutes ago, E.C. said:

De står da veldig i klartekst hva som er problemet. Hva lurer du på egentlig?

Når det er såpass mange på FRM så er det naturlig å mistenke selve modulen. Særlig hvis den er "muggen".

Ja, det skulle tatt seg ut at google kommer å bytter pærene for deg 😄

Skrevet (endret)

Det er litt snålt, ista melder ingen feil på modul, det er ingen telling på «kurzschluss» (men skal prøve å resette) alle pærer virker og motstanden mellom alle koblinger og jord er lik på lampemodulene og selve pærene. Kunne muligens målt på kontakten med kablene til FRM for å se etter avvik der, men har ingen pin-out oversikt.
Varselblink går med rett hastighet, men vanlig blink går i dobbel hastighet.
Skal ordne en annen FRM, men det hadde vært fint med en oversikt over kodene i dashen :)

Endret av PIIIPower
Skrevet

Tenker siden du skriver at alle pærene lyser. Du har ikke montert noe Led aftermarket greier? Prøv med orginale pærer

Skrevet

Har tenkt litt, mesteparten av feilene du linker er hovedsaklig bak. Tror jeg ville sjekket kabling spesielt ved kontaktpunkt til lykt og til FRM. Mulig det har sneket seg litt fuktighet på kontaktpunkt som lager en sånn finn grønn gugge. Dette vil muligens svare på hvorfor lysene virker mens modul indikerer feil grunnet motstand på grunn av korrosjon.

Skrevet

Godt tenkt, Warg. Hvis det er fuktskader med påfølgende irr, så skal dette gi målbar motstand.

Første feil, A6D1, er en "ekstra" vannpumpe du finner godt synlig i motorrommet på førersiden. Den brukes blant annet til å pumpe varmt kjølevann til å varme kupeen, kan aktiveres når motoren er av med Rest-knappen på dashbordet. Disse pleier å ta kvelden på rundt 100 000 km. Kan enkelt fikses ved å bytte to børster i pumpen, trenger ikke ta den ut engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...