Detroit Skrevet November 23, 2021 Share Skrevet November 23, 2021 (endret) Hei. Har oppdaget en liten vannlekkasje i oppberaringsrommet på høyre side i bagasjerommet. Det ser ut til å følge noen ledninger fra sikringsboksen og inn. På vedlagt bilde så ser man en matte under sikringsholderene, denne er våt og vannet renner videre nedover der ifra Jeg har prøvd å finne tegninger på hvor dreneringene går på disse bilene men jeg finner ikke noe fornuftig. Dreneringen under tanklokket var tett, men den har jeg fått åpnet nå, så den skal være grei. Har funnet litt info på utenlandske forum der de snakker om en "membran" i innerskjermen på høyre side. hva mener de med dette? Siden det nå regner 24/7 her i området så har jeg ikke funnet ut om det kommer inn bare under kjøring eller konstant. Håper noen har noen tips, ikke noe særlig å få inn vann rundt sikringene. Endret November 23, 2021 av Detroit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pittar Skrevet Desember 29, 2022 Share Skrevet Desember 29, 2022 Har du funnet ut noe ? Får også vann inn der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 29, 2022 Share Skrevet Desember 29, 2022 Som oftest lekker det vann inn via drenering til takluke, da de tettes oftest, siden man sløyfer service på bilen på verksteder. Andre plasser det kan lekke inn er fra pakning på baklykter. Membran som det nevnes anser jeg som usannsynlig at kan lekke inn noe særlig med vann, men da burde det vært mye støv også i bagasjerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pittar Skrevet Desember 29, 2022 Share Skrevet Desember 29, 2022 Er det dreining til takluka i bakkant ? Har panorama tak på min men fant kun dreining foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 29, 2022 Share Skrevet Desember 29, 2022 Ja, det er fra alle fire hjørner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mathiasot Skrevet Januar 3, 2023 Share Skrevet Januar 3, 2023 Funnet noe ut av hvor det kommer vann fra? Får inn vann samme sted.. Har sjekket rundt lykta bak, uten hell 2011mod uten panoramatak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 3, 2023 Share Skrevet Januar 3, 2023 Har du mengder eller bare fukt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mathiasot Skrevet Januar 3, 2023 Share Skrevet Januar 3, 2023 Samler seg rundt sidenlommen på siden. så vil si det er en del Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pittar Skrevet Januar 4, 2023 Share Skrevet Januar 4, 2023 På 29.12.2022 den 19.36, E.C. skrev: Ja, det er fra alle fire hjørner. Må man ta ut soltake for og kunne tømme vann i derneinga bak ? Eller har du et godt triks. Prøvde og tømme oppi men da rant det bara ut foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 4, 2023 Share Skrevet Januar 4, 2023 Søk litt på youtube. Normalt kan du rulle taket helt bak så er det mulig å helle i kassetten så det kommer ut bak. Du skal også kunne se hullene bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet Januar 5, 2023 Share Skrevet Januar 5, 2023 On 1/4/2023 at 5:40 PM, Pittar said: Må man ta ut soltake for og kunne tømme vann i derneinga bak ? Eller har du et godt triks. Prøvde og tømme oppi men da rant det bara ut foran. Eg er litt på tynn is her, men om du parkerar med fronten opp en litt bratt bakke bør det renne vatn ut bak om du heller det inn på sida av luka foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pittar Skrevet Januar 8, 2023 Share Skrevet Januar 8, 2023 Alle 4 dreiningshulla fra panorama taket er i orden. Lekker forsatt inn vann. Får kun vann h.s nede i romme Er meget interessert om andre har hatt likt problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 8, 2023 Share Skrevet Januar 8, 2023 Jeg har hatt bilen på omlakkering og de festet antenna (haifinna) på taket med dobbeltsidig teip i stedet for rutelim og attpåtil med en gleppe mellom teipen. Da fungerte det som en skål og det rant vann på taktrekk og videre ned i batteribrønn. Så hvis du har hatt noe arbeid der kan det være relevant. Det mest effektive mtp. feilsøking i slike tilfeller er å løsne taktrekket og ta ut mest mulig innvendige kledninger og hoppe inn bak mens en medhjelper spyler med hageslanga. Det med min antenne fant jeg ut etter 20 sekunder når jeg først gjorde slik, mens verkstedet som hadde tullet det til fant ut ingenting i løpet av en uke. TurboJens reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet Januar 8, 2023 Share Skrevet Januar 8, 2023 6 hours ago, E.C. said: de festet antenna (haifinna) på taket med dobbeltsidig teip i stedet for rutelim og attpåtil med en gleppe mellom teipen. Hjelpe meg, er det vanleg praksis? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 8, 2023 Share Skrevet Januar 8, 2023 Dessverre ikke alltid man er helt heldig med utført jobb fra verksted nei 🫣 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå