Gå til innhold

Lekkasje 2015 F11 bagasjerom


Detroit
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 
 

Har oppdaget en liten vannlekkasje i oppberaringsrommet på høyre side i bagasjerommet.

Det ser ut til å følge noen ledninger fra sikringsboksen og inn.

På vedlagt bilde så ser man en matte under sikringsholderene, denne er våt og vannet renner videre nedover der ifra  

Jeg har prøvd å finne tegninger på hvor dreneringene går på disse bilene men jeg finner ikke noe fornuftig.

Dreneringen under tanklokket var tett, men den har jeg fått åpnet nå, så den skal være grei. 
 

Har funnet litt info på utenlandske forum der de snakker om en "membran" i innerskjermen på høyre side. 
hva mener de med dette?

Siden det nå regner 24/7 her i området så har jeg ikke funnet ut om det kommer inn bare under kjøring eller konstant.

 

Håper noen har noen tips, ikke noe særlig å få inn vann rundt sikringene. 

CEA7262B-4299-464F-987B-ADF05F5041F6.jpeg

Endret av Detroit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Som oftest lekker det vann inn via drenering til takluke, da de tettes oftest, siden man sløyfer service på bilen på verksteder.

Andre plasser det kan lekke inn er fra pakning på baklykter.

Membran som det nevnes anser jeg som usannsynlig at kan lekke inn noe særlig med vann, men da burde det vært mye støv også i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2022 den 19.36, E.C. skrev:

Ja, det er fra alle fire hjørner.

Må man ta ut soltake for og kunne tømme vann i derneinga bak ? Eller har du et godt triks. Prøvde og tømme oppi men da rant det bara ut foran. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/4/2023 at 5:40 PM, Pittar said:

Må man ta ut soltake for og kunne tømme vann i derneinga bak ? Eller har du et godt triks. Prøvde og tømme oppi men da rant det bara ut foran. 

Eg er litt på tynn is her, men om du parkerar med fronten opp en litt bratt bakke bør det renne vatn ut bak om du heller det inn på sida av luka foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bilen på omlakkering og de festet antenna (haifinna) på taket med dobbeltsidig teip i stedet for rutelim og attpåtil med en gleppe mellom teipen. Da fungerte det som en skål og det rant vann på taktrekk og videre ned i batteribrønn. Så hvis du har hatt noe arbeid der kan det være relevant.

Det mest effektive mtp. feilsøking i slike tilfeller er å løsne taktrekket og ta ut mest mulig innvendige kledninger og hoppe inn bak mens en medhjelper spyler med hageslanga. Det med min antenne fant jeg ut etter 20 sekunder når jeg først gjorde slik, mens verkstedet som hadde tullet det til fant ut ingenting i løpet av en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...