niets Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 Hei, Hornet på min BMW 1 serie 116i 2013 virker ikke når rattet peker rett frem. Det virker imidlertid når rattet vris mot en av sidene. Har hørt at det er en simmering i rattet som er slitt og må byttes. Har fått et tilbud om bytte til en pris kr 9.200,-. Synes det høres mye ut. Noen her som kan vurdere om prisen er rimelig? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 Ikke simmering, slepering. Google må du gjøre selv men bør komme betydelig billigere unna enn prisen du har fått. E.C. og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 25, 2021 Share Skrevet November 25, 2021 En brukt slepering bør kunne kjøpes til maks 1000,- på eBay. Da mangler du bare jobben og koding. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niets Skrevet November 26, 2021 Forfatter Share Skrevet November 26, 2021 Takker for svar. Det tilbudet jeg har fått nevner også skifte av brytergruppe. Er det noe som normalt gjøres når man bytter slepering? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 26, 2021 Share Skrevet November 26, 2021 Du trenger nok ikke det, med mindre begge nå har blitt til samme del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niets Skrevet November 26, 2021 Forfatter Share Skrevet November 26, 2021 Takk for svar. Hvis de har blitt til samme del, er det tilbudet jeg har fått (kr 9.200,-) fremdeles et dårlig tilbud? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 26, 2021 Share Skrevet November 26, 2021 Vanskelig å si når jeg ikke vet hvor mye delen koster, fikk du ikke overslag over delepris og arbeid? Det virker generelt høyt for denne type problem, særlig når du sannsynligvis kan få fungerende brukte deler langt billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niets Skrevet November 26, 2021 Forfatter Share Skrevet November 26, 2021 Takk for svar. Fikk ikke spesifisert overslag over deler/arbeid. Jeg tror jeg tar en ringerunde til andre verksteder og hører hva de vil ha for jobben. Er ikke kapabel til å skru på dette selv. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 26, 2021 Share Skrevet November 26, 2021 Ser at slepering og spakestell er samme delen, på en F2x. Koed.no selger spakestellet for 7096,- ink mva. Så da er prisen du har fått på 9600,- helt OK. Men om du hadde gjort dette privat, så hadde du kunne kjøpt en brukt del fra eBay for ca 1500,- og spart deg sikkert ca 4000,- i verste fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niets Skrevet November 26, 2021 Forfatter Share Skrevet November 26, 2021 Takk for svar. Det var informerende. Da er jo tilbudet (som er fra BMW) greit nok. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysken Skrevet November 26, 2021 Share Skrevet November 26, 2021 Bryter og slepering får du for en tusenlapp hos din lokale bilopphugger: https://finndel.no/bildeler.aspx?bk=061603&dk=0292 Enkel jobb, gjort på en halvtime. Kalibrering av rattvinkelsensor kan du muligens klare uten diagnoseverktøy: https://www.youcanic.com/calibrate-bmw-steering-angle-sensor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niets Skrevet November 26, 2021 Forfatter Share Skrevet November 26, 2021 Takk for svar og info. Jeg skal vurdere om det er et alternativ å gå for brukt. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 26, 2021 Share Skrevet November 26, 2021 Om du feks er i nærheten av Oslo, Trondheim eller Stavanger tror jeg, så finnes det folk som kan bistå. Jeg kjenner til og med noen i Finnmark som kan bistå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå