Gå til innhold

Feil fjør montert på bilen? Bilde…

sst079
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte for noen dager siden en E46 325xi. Har kjørt litt, og stusset på det at den er fryktelig stump og stiv. Den står på senkefjører (enten Supersport eller H&R).

Men når jeg kikker inn under skjermen, syns jeg fjøra ser veldig rar ut. Den ser jo helt sammenklemt ut..? Kan det vise seg at det er montert feil fjører på bilen?

Ikke lett å komme til med kamera, men nok til å se at det er noe feil…eller?

35A84562-84F2-4B7F-BC0A-334B1D991E9C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstanden mellom ringene ser noe kort ut ja, men umulig å si helt 100%

Det du evt kan sjekke er å måle tråddiameter på fjæra, for så å sammenligne med sachs/ZF sin katalog, der står diameter på OEM fjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Otis skrev:

Avstanden mellom ringene ser noe kort ut ja, men umulig å si helt 100%

Det du evt kan sjekke er å måle tråddiameter på fjæra, for så å sammenligne med sachs/ZF sin katalog, der står diameter på OEM fjær.

Takk for svar😊

Ja, alle de øverste ringene ligger klin inni hverandre. Ser faktisk ut som fjøra passer dårlig i fjørskåla også.

Godt tips det om tråddiameter! Da vil jeg få en pekepinn…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Otis skrev:

Om ringene ligger inntil hverandre, så er det feil. Da blir det veldig hardt

Klarte å tre hånda inn der nå…og jupp, de ligger i hverandre. Ikke rart bilen er stiv å kjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg egentlig ingenting! Fikk jekka opp bilen og tatt av hjulet - delenummer på demperne (nye Bilstein, gått 5000 km.) og fjørene (H&R) er riktig i forhold til bilen. Dette skulle jo være en svært brukbar kombinasjon.

Men den er helt håpløs å kjøre, NULL fjæringsvei! Hva i alle verdens dager kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kvasi skrev:

Har hatt samme bil med samme fjærer, og samme problem.

Så disse H&R fjørene funker ikke på disse bilene? Det er jo heeelt merkelig! Gjorde du noe med det? 
Jeg må finne en løsning…orker ikke kjøre rundt slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sst079 skrev:

Så disse H&R fjørene funker ikke på disse bilene? Det er jo heeelt merkelig! Gjorde du noe med det? 
Jeg må finne en løsning…orker ikke kjøre rundt slik.

Ikke utover å selge den etter noen mnd  :) 
Min fungerte helt fint på sommer og ok veier men vinter og dertil dårlig veistandard var ikke så behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kvasi skrev:

Ikke utover å selge den etter noen mnd  :) 
Min fungerte helt fint på sommer og ok veier men vinter og dertil dårlig veistandard var ikke så behagelig.

Hmm…har ørtogførti fartsdumper inn til der jeg bor, så kommer ikke til å klare dette. Mulig det har noe å gjøre med at jeg har bikka 40 med god margin😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, E.C. skrev:

Har 325 ix E91 med originalt understell. Humpene er verre enn på E61 med M-Sport, sistnevne er rwd. Det er vel noe med fjæringsvei og demperlengde foran.

Ja, det er vel «innafor» at 3-serie er stivere enn 5-serie sånn i utgangspunktet. Men her er det helt håpløst! Noe må være galt. Men syns det er rart når alt stemmer i følge varenummer, men fungerer overhodet ikke..! Kan jo ikke være meningen at det skal være mindre enn 1 cm. fjøringsvei…?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...