Gå til innhold

Start i minusgrader


iMcLovin
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann ! :D

Mulig dette her er veldig dumt å spørre om. Men jeg har nå min første vinter med diesel bil (e65 730d 2004). Når jeg setter nøkkelen inn, trkker på bremsen og så trykker start så vil ikke bilen alltid starte når det er kaldt ute. Hvis jeg gir litt gass så starter den fint, hva kan dette komme av ?

siste spørsmål: Hvordan kan jeg gløde før startup ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er rundt -4 til -10 her jeg er nå.

den prøver å starte så tenner den virker det som også stopper motoren. så når jeg trykker inn start igjen med bremsen presset inn så starter den som regel.

men dette er kun når det har vært kaldt. for den starter veldig fint i være over 0 grader :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt opp til deg om det er et stort problem eller ikke. Hvis det er greit nok at du må trykke ekstra så er det greit, men det er ikke slik det skal være. Dermed kan det være greit å fikse før det potensielt blir verre.

Hva leser du ut koder med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan dieselfilter skal være problemet, om bilen uansett starter rett etter på og fungerer med halv/full gass?

Problemet til TS er nok glødeplugger, selv om det ikke vises på diagnose. Dog så vil jo en enkel måling av glødeplugger avsløre dette, selv om det krever noe arbeid med demontering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tilsvarende forrige vinter, konkluderte med filter/filtervarmer. Jeg har antatt at matetrykket blir så lavt at bilen stopper, men at det blir nok flow gjennom filteret etter et par forsøk. Endelig fasit får jeg først på slutten av vinteren når det har vært skikkelig kaldt, men til nå så startet den greit i -10 etter å ha stått et par dager.

Gasstråkking hadde nada å si hos meg, men å trykke en gang til hjalp som regel (vet ikke hvordan ts kom til denne konklusjonen). Det å gløde to ganger på rad utgjorde ikke forskjell hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...