Henrik 77 Skrevet Desember 13, 2021 Share Skrevet Desember 13, 2021 Hei. Er det noen som kan ta på seg å synkronisere DME-CAS? Jeg har en 320i som ikke starter, men går rundt på starter. Får opp feilkode 2F44 Electronic car immobilization system. Bilen står i Sandvika i Bærum. Innendørs i oppvarmet lokale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 13, 2021 Share Skrevet Desember 13, 2021 For de som evt kan bistå, så gjøres dette enkelt både med ISTA eller inpa. Dog må man være oppmerksom på årsaken til problemet. Jeg har vært borti dette 2 ganger på kunde biler, og begge ganger var det pga lavt batterinivå. Om spenning er på kanten, type 12v så opplevde jeg den ene gangen at alt så greit ut med sync, men det ble faktisk ikke gjennomført. Så obs obs! Henrik 77 og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik 77 Skrevet Desember 15, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2021 På 13.12.2021 den 16.25, Otis skrev: For de som evt kan bistå, så gjøres dette enkelt både med ISTA eller inpa. Dog må man være oppmerksom på årsaken til problemet. Jeg har vært borti dette 2 ganger på kunde biler, og begge ganger var det pga lavt batterinivå. Om spenning er på kanten, type 12v så opplevde jeg den ene gangen at alt så greit ut med sync, men det ble faktisk ikke gjennomført. Så obs obs! Hei Otis. Takk for tips. Jeg vurderer å prøve å gjøre jobben selv. Er dette det jeg trenger? https://www.ebay.com/itm/163390360653?epid=17027212037&hash=item260ad30c4d:g:u5AAAOSwjlxc5xPP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 15, 2021 Share Skrevet Desember 15, 2021 Det er alt du trenger ja. Ista kan også lastes ned i etterkant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 15, 2021 Share Skrevet Desember 15, 2021 (endret) Se heller ett annet sted/ selger. Med på kjøpet her får du jo endel ubrukelige programmer. Du kan jo bare laste ned alt du trenger via otis.? kabel kan kjøpes alene. Endret Desember 15, 2021 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik 77 Skrevet Desember 15, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2021 5 minutter siden, Reef89 skrev: Se heller ett annet sted/ selger. Med på kjøpet her får du jo endel ubrukelige programmer. Du kan jo bare laste ned alt du trenger via otis.? kabel kan kjøpes alene. Takk for tips, men jeg rakk akkurat å bestille denne, før jeg så dette :0 Men det var uansett den kabelen jeg fant med kortest leveringstid. Så da får det heller koste litt mer Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik 77 Skrevet Desember 24, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2021 På 15.12.2021 den 7.59, Otis skrev: Det er alt du trenger ja. Ista kan også lastes ned i etterkant. Hei igjen Otis. Fikk kabel i posten i går Beste julegaven. Har fått med link til ned lasting av ISTA/D+ og ISTA/P. I instruksene står det at jeg bare trenger å laste ned ISTA/D+ hvis bilen er produsert før 2008. Min bil er en E91 2006 mod. Stemmer dette? Eller må jeg laste ned ISTA/P for å kunne synkronisere DME-CAS? God jul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 24, 2021 Share Skrevet Desember 24, 2021 Du trenger kun ista d. Men om du bruker en nyere utgave er det ista+. Du trenger ikke sdp filene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik 77 Skrevet Desember 24, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2021 Tusen takk for raskt svar Otis. Dette skal være ISTA 4.32.1. Får håpe jeg får det til å funke. Er ikke noe data geni Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 24, 2021 Share Skrevet Desember 24, 2021 Det er svært enkelt. Du får bare spørre. Jeg svarer når jeg kan. Men det finnes jo andre her som også kan svare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik 77 Skrevet Desember 26, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2021 Nærmer jeg meg nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 26, 2021 Share Skrevet Desember 26, 2021 Jeg tror du må lese på teksten til høyre, der står det, under important, siste setning. " service cuntion DME - CAS matching EWS matching, jeg mener den er korrekt. IKKE DENNE du er inn på nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik 77 Skrevet Desember 27, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2021 Takk for tips. Problemet er at jeg ikke finner service function DME - CAS matching EWS matching noe sted. Har lett og lett i flere timer. Fant dette koblingsskjemaet etter en test. Betyr rødt at jeg ikke har kontakt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik 77 Skrevet Desember 27, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2021 1 time siden, Henrik 77 skrev: Takk for tips. Problemet er at jeg ikke finner service function DME - CAS matching EWS matching noe sted. Har lett og lett i flere timer. Fant dette koblingsskjemaet etter en test. Betyr rødt at jeg ikke har kontakt? Nå fikk jeg det endelig til. Takk for hjelpen nok en gang Otis. Får nå start på bilen igjen, men kun når jeg setter strøm direkte på bensin pumpen. Dette har jo vært det opprinnelige problemet. Det kommer ikke noe strøm til bensin pumpen i tanken. Noen som har noen ideer? Sikring er undersøkt. Jording er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 27, 2021 Share Skrevet Desember 27, 2021 Har du feilkoder på noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå