Gå til innhold

X5 e70 35d 09mod klikker bare på starter

Mariuskv
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, har et problem med x5’en. Når eg trykker på startknappen så går alt som normalt til den skal dra igang starteren, som bare sier klikk, akkurat som den er strømtom.

Starter ikke med startkabler.

eg har nettopp byttet jordingskabel mellom motor og chassi uten hell.

åpnet Cas modulen, men kunne ikke se noe særlige tegn til brente deler.

Noen tips til hva det kan være? Ødelagt starter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti dette to ganger, den ene en kompis sin E91 og seneste to uker siden min egen F31. Samme symptomer, på E91 var det multireleet, på F31 jordingen. Etter å saumfart forumet har jeg lest at IBS kan være defekt og rett og slett dårlig batteri, men da burde den startet med startkabler??? Det kan være starter, men det enkleste er å få feilkodene lest ut med skikkelig utstyr tiltenkt BMW om du har mulighet. Jordingen har du byttet, men det multireleet koster ~250 ,- , verdt et forsøk?

Det finnes flere her inne med bedre kunnskap enn meg som vet om mer, men få lest ut feilkoder er en god start :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2021 den 20.00, Mariuskv skrev:

Heisann, har et problem med x5’en. Når eg trykker på startknappen så går alt som normalt til den skal dra igang starteren, som bare sier klikk, akkurat som den er strømtom.

Starter ikke med startkabler.

eg har nettopp byttet jordingskabel mellom motor og chassi uten hell.

åpnet Cas modulen, men kunne ikke se noe særlige tegn til brente deler.

Noen tips til hva det kan være? Ødelagt starter?

Hadde nøyaktig samme problem på en e61 jeg hadde og der var starter ødelagt .

Ny starter og alt iorden .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet starteren idag, starta fint som bare det helt til nå, nå klikket den bare igjen. Med 12,6 på batteri foran på punktene, koblet av batteriet bak, og på igjen, da startet den fint igjen uten starthjelp. Merka når det sto å gikk at plusspunktet i motorrommet blei glodvarmt, målte at den var på 14,5 til 14,6 på tomgang. 
Dårlig kontakt en plass? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...