Mariuskv Skrevet Desember 17, 2021 Share Skrevet Desember 17, 2021 Heisann, har et problem med x5’en. Når eg trykker på startknappen så går alt som normalt til den skal dra igang starteren, som bare sier klikk, akkurat som den er strømtom. Starter ikke med startkabler. eg har nettopp byttet jordingskabel mellom motor og chassi uten hell. åpnet Cas modulen, men kunne ikke se noe særlige tegn til brente deler. Noen tips til hva det kan være? Ødelagt starter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Desember 17, 2021 Share Skrevet Desember 17, 2021 Har vært borti dette to ganger, den ene en kompis sin E91 og seneste to uker siden min egen F31. Samme symptomer, på E91 var det multireleet, på F31 jordingen. Etter å saumfart forumet har jeg lest at IBS kan være defekt og rett og slett dårlig batteri, men da burde den startet med startkabler??? Det kan være starter, men det enkleste er å få feilkodene lest ut med skikkelig utstyr tiltenkt BMW om du har mulighet. Jordingen har du byttet, men det multireleet koster ~250 ,- , verdt et forsøk? Det finnes flere her inne med bedre kunnskap enn meg som vet om mer, men få lest ut feilkoder er en god start Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 17, 2021 Share Skrevet Desember 17, 2021 Kan være dårlig innslag på starter. Dunk på den litt med noe hardt og se om den starter etter det. sveigis, hsd og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Desember 21, 2021 Share Skrevet Desember 21, 2021 På 17.12.2021 den 20.00, Mariuskv skrev: Heisann, har et problem med x5’en. Når eg trykker på startknappen så går alt som normalt til den skal dra igang starteren, som bare sier klikk, akkurat som den er strømtom. Starter ikke med startkabler. eg har nettopp byttet jordingskabel mellom motor og chassi uten hell. åpnet Cas modulen, men kunne ikke se noe særlige tegn til brente deler. Noen tips til hva det kan være? Ødelagt starter? Hadde nøyaktig samme problem på en e61 jeg hadde og der var starter ødelagt . Ny starter og alt iorden . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuskv Skrevet Desember 21, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2021 Takk for svar😁 starteren som var gåen, fikk liv i bilen med å slå på innslaget. positive her er vertfall at det er nytt agm batteri og jordingskabel i bilen😁 E.C., Marius2002 og sveigis reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuskv Skrevet Desember 27, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2021 Byttet starteren idag, starta fint som bare det helt til nå, nå klikket den bare igjen. Med 12,6 på batteri foran på punktene, koblet av batteriet bak, og på igjen, da startet den fint igjen uten starthjelp. Merka når det sto å gikk at plusspunktet i motorrommet blei glodvarmt, målte at den var på 14,5 til 14,6 på tomgang. Dårlig kontakt en plass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 27, 2021 Share Skrevet Desember 27, 2021 Ja, det vil jeg tro. Pusset du kontaktflatene mot starter f.eks.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå