Gå til innhold

E60 lci/prelci ratt

bmwe60525d
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har prøvd å google og lese meg opp litt på dette i forkant, men finner ikke noen konkrete svar.

Har en LCI E60 med standard rattet med multifunk.knapper og rattvarme, og tenkte å få tak i sportsratt og sette i men finner ikke ut om det er noen vesentlige forskjeller på pre-LCI og LCI ratt mtp innfesting og koblinger til airbag, mulitfunk. knappene og rattvarmen. Selve rattet i seg selv klarer i allefall ikke jeg å se noen forskjeller på men sliter med å finne ut om et preface ratt faktisk vil passe på LCI bilen min...

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel forskjell på rattene basert på om bilen var levert med startknapp eller ikke såvidt jeg husker. Så pre-face ratt fra biler med startknapp (som vel kom i 2006ish) skal passe på LCI biler også tror jeg, men skal ikke si det 100% sikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble forskjell 9/2005. og det er endel forskjeller.
Alt kan ettermonteres, men det krever modifiseringer.
gallery_3016_794_90253.jpg.399e0af7cdcb52345a9393f4192bb275.jpg

Det er også forkjeller i elektronikken, en modul i rattet bla. Ratt etter 09/2005 vil passe din bil, så langt den har samme utstyr.

Men skjønner ikke helt spørsmålet ditt?  det finnes jo utallige m, sport ratt på markedet, men til preface før 9/2005 så sliter man.
Jeg var heldig å kapret ett til min 04, og det tok...tiiid.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, bmwe60525d skrev:

Takk for svar :) Synes standardrattet ser så utrolig gammeldags ut på en såpass "ny" bil.

Enig, få tak i LCI M-Sport ratt. Vet det ligger noen ute på finndel.no fra biler som er levert inn til opphøggere. Ellers så er det å leite på finn.no til du finner et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...